خبرگزاری کار ایران

برتری سامانه اس- ۴۰۰ بر جنگنده‌های آمریکایی در آزمایش نظامیان ترک

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۹۱

نظامیان ترک سامانه‌های اس- ۴۰۰ روسیه را در فضای ترکیه با استفاده از جنگنده‌های اف- ۱۶ آزمایش کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اوراسی دیلی،  نظامیان ترک سامانه‌های اس- ۴۰۰ روسیه را در فضای ترکیه با استفاده از جنگنده‌های اف- ۱۶ که در اختیار نیروی هوایی این کشور است، آزمایش کردند.

آزمایش مذکور که در روزهای ۲۵ و ۲۶ نوامبر گذشته در آسمان ترکیه صورت گرفته، موجی از خشم و غضب را در واشنگتن برانگیخته است.

«الکساندر ارتامونوف» تحلیلگر نظامی روس دلیل خشم آمریکایی‌ها را چنین توضیح داد که رادارهای سامانه اس- ۴۰۰ روسیه تمام اهداف هوایی را هنگام مانورهای انجام شده در فضای ترکیه شناسایی کرده و در فاصله ۴۵۰ کیلومتری آنها را سرنگون کرده‌اند. 

به گفته این تحلیلگر نظامی روس، جنگنده‌های اف- ۱۶ ترکیه که ساخت آمریکاست در فاصله ۶۰۰ کیلومتری شناسایی شدند. این در حالی است که برد موشک‌های اس-۴۰۰ بیشتر از ۴۵۰ کیلومتر نیست و هنگام نزدیک شدن به جنگنده‌های اف- ۱۶ به خطی با فاصله ۴۵۰ کیلومتری همه این جنگنده‌ها توسط پایگاه‌های موشکی روس مورد هدف قرار می¬گیرند.

کارشناسان ترک پس از تحلیل نتایج این آزمایش‌ها به این نتیجه رسیدند که سامانه‌های اس- ۴۰۰ روسیه به آسانی در نبرد هوایی پیروز شدند و می‌توانند اهداف هوایی را از فاصله ۶۰۰ کیلومتری رهگیری و آنها را از فاصله ۴۵۰ کیلومتری سرنگون کنند. 

از نظر این تحلیلگر روس، دلیل دیگر خشم آمریکایی‌ها این است که سامانه «پاتریوت» آمریکا مشهور به دفاع هوایی از مقابله با پهپادهای انصار الله در حمله به میادین نفتی آرامکو ناتوان ماندند. 

در حال حاضر کاملا مشخص است که چرا ترک‌ها سامانه موشکی روسیه را بر سامانه ضعیف پاتریوت آمریکا ترجیح داده‌اند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز