خبرگزاری کار ایران

ادامه اختلاف‌ها میان سئول و واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۴۹۶

آمریکا و کره جنوبی نتوانستند بر سر پرداخت هزینه از سوی سئول برای حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در این کشور به توافق برسند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و کره جنوبی امروز -‌چهارشنبه- نتوانستند بر سر پرداخت هزینه از سوی سئول برای حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در این کشور به توافق برسند. این در حالی است که توافق دو طرف در این‌باره در تاریخ ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا،‌ پیشتر گفته بود که کره جنوبی کشوری ثروتمند است که از حضور نیروهای ایالات متحده در خاک خود سود می‌برد و باید بهای حضور آنان را بپردازد. 

قانون‌گذاران کره جنوبی امروز اعلام کردند که واشنگتن در پی آن است تا سالیانه بیش از پنج میلیارد دلار برای حمایت از این نیروها دریافت کند، یعنی پنج برابر مقداری که سئول در سال جاری میلادی برای پرداخت آن اعلام آمادگی کرده بود. 

این در حالی است که خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که «جیمز دیهارت»، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا، امروز اعلام کرد که «پنج میلیارد دلار عددی نیست که ما در حال حاضر در مذاکرات بر آن تاکید داشته باشیم.» 

وی افزود: «ما در این مدت همکاری و مصالحه از خود نشان داده‌ایم. اما رقمی که بر سر آن توافق خواهیم کرد بسیار با پیشنهاد اولیه ما در این زمینه و همچنین از رقمی که سئول در حال حاضر پیشنهاد می‌دهد، متفاوت خواهد بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز