خبرگزاری کار ایران

معامله جدید تبادل اسرا بین انصارالله و ارتش یمن

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۹۹

جنبش انصار الله یمن روز گذشته- سه شنبه- از موفقیت در انجام معامله جدیدی برای تبادل اسرا با ارتش دولت مستعفی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا و عضو هیأت مذاکره کننده جنبش انصار الله یمن با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: «به یاری خدا ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات تبادل اسرا در جبهه شبوه آزاد شدند». 

مرتضی در ادامه افزود: «عملیات تبادل اسرا از طریق وساطت محلی صورت گرفت و این دومین عملیات طی چند روز است». 

انصار الله چهارشنبه گذشته از آزادی هشت نفر از اسرای خود از چندین جبهه در عملیات تبادل اسرا از طریق واسطه‌ای داخلی خبر داده بود. 

«ترکی المالکی» ‌سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز عربی در تاریخ ۲۶ نوامبر گذشته اعلام کرد که فرماندهی ائتلاف تصمیم به آزادی ۲۰۰ نفر از اسرای انصار الله گرفته است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تاریخ ۲۸ نوامبر گذشته اعلام کرد که ۱۲۸ اسیر انصار الله با سه هواپیما از منطقه «خمیس مشیط» عربستان به یمن منتقل شدند. 

رئیس کمیته اسرای انصار الله نیز در تاریخ ۲۶ اکتبر گذشته از کامل شدن ۳۰۰ عملیات تبادل اسرا با ارتش یمن از طریق واسطه‌های محلی از نیمه سال ۲۰۱۵ خبر داد که بر اساس آن هفت هزار اسیر از دو طرف آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز