خبرگزاری کار ایران

پارلمان عراق امروز به قانون انتخابات رأی می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۲۱

پارلمان عراق امروز- چهارشنبه- برای رأی‌گیری درباره قانون انتخابات مجلس تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الصباح عراق، پارلمان این کشور امروز -چهارشنبه- برای قانون انتخابات مجلس رأی‌گیری می‌کند. 

«حسن کریم الکعبی» روز گذشته در آستانه رأی‌گیری برای قانون انتخابات، آخرین رایزنی‌ها را با رؤسا و نمایندگان تشکل‌های پارلمانی انجام داد.

این روزنامه به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی کعبی اعلام کرد: «وی همه تشکل‌های پارلمانی را به لزوم تسریع در توافق برای تصویب قانون انتخابات  تشویق کرده است تا در عین وجود کمیساریای مستقل انتخاباتی مهمترین ضمانت‌ها برای عدالت و سلامت انتخابات پارلمانی آینده محقق شود». 

کعبی در این بیانیه افزوده است: «با توجه به اهمیت این قانون نزدیک به ۲۰ جلسه و نشست و دیدار و گفت‌وگو چه در داخل کمیسیون قانونی پارلمان یا با رؤسای تشکل‌های پارلمانی و نیز با گروه‌های مرتبط با این موضوع مانند کارشناسان سازمان ملل در عراق و کمیساریای مستقل انتخابات انجام شده است و هدف از آن وضع قانون محکم انتخاباتی است که انتظارات مردم را محقق و اعتماد آنان را به سیستم انتخاباتی و نمایندگی به صورت شفاف تقویت می‌کند. 

در این بیانیه تأکید شده است: «این نشست بندهای متعدد و مهم طرح قانون را مورد بررسی قرار داده و مستلزم دریافت رأی گروه‌های فنی مرتبط به منظور تضمین عدم مانع‌تراشی در مراحل اجرائی است، این نشست همچنین تمامی پیشنهادهای قابل اجرا را بررسی کرده و احتمالا در جلسه پارلمان برای انتخاب بهترین آنها رأی گیری خواهد شد». 

روزنامه الصباح نوشت:‌ «منابع پارلمانی از توافق بر سر ساختار شبه‌نهائی قانون انتخابات جدید خبر داده‌اند. همچنین سیستم حوزه‌های انتخاباتی متعدد و نامزدی صد در صد فردی بدون تکیه به جناح سیاسی خاص بر اساس بالاترین رأی اجرا خواهد شد و در عین حال تعداد فعلی ۳۲۹ عضو برای پارلمان باقی خواهد ماند  تا زمانی که سرشماری جدید انجام شود و آمار وزارت برنامه‌ریزی بررسی شود».   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز