خبرگزاری کار ایران

عبدالمهدی: تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۷۳

نخست‌وزیر مستعفی عراق اعلام کرد که دولت موقت تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق روز گذشته- سه‌شنبه- در نطق تلویزیونی خود اعلام کرد: «وجود خلأ اداری، سیاسی، امنیتی و دولتی غیرقابل تصور است. نکته خوشحال‌کننده اینکه فعالیت‌ها برای تشکیل دولت جدید و توانمندسازی آن طی ۳۰ روز برای انتخاب نخست‌وزیر در جریان است و مشاوره با رئیس‌جمهوری در این زمینه ادامه دارد». 

عبدالمهدی در ادامه افزود: «پیام پارلمان به رئیس‌جمهوری مسیر درست را برای انتخاب نخست‌وزیر که احتمالا طی ساعات یا روزهای آینده صورت خواهد گرفت،‌ هموار کرد». 

وی تأکید کرد: «در نامه پارلمان به رئیس جمهوری تشکل بزرگ‌تر که نخست‌وزیر را در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد و بر اساس آن دولت فعلی شکل گرفت، مشخص شده است. رئیس‌جمهور مسیر مشخصی برای ارتباط با این تشکل پیش رو دارد، تعداد برای شناخت تشکل بزرگ‌تر کاملا مشخص است تا نامزدی از این تشکل انتخاب شود و این همان مأموریت قانونی است». 

عبدالمهدی در ادامه افزود: «اگر نخست‌وزیر انتخاب و موفق به تشکیل دولت شود، ‌در هر زمینه‌ای چه با گوش سپردن به خواسته‌های مردم و چه با هماهنگی با ساختارهای قانونی به او کمک خواهیم کرد و به دولت آینده یاری خواهیم رساند. بودجه آماده است و به صورت مستقیم به دولت جدید ارائه خواهد شد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز