خبرگزاری کار ایران

عضو بلندپایه حزب لیکود:

راه‌حل دو کشوری چیزی جز توهم نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۶۵

یکی از اعضای بلندپایه حزب لیکود گفت که نخست‌وزیر اسرائیل سازش‌های بسیاری با فلسطینیان داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «گیدئون سعر»، از اعضای بلندپایه حزب لیکود، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سازش «بی‌شمار» با فلسطینیان در ۱۰ سال گذشته بر سر راه‌حل دو کشوری متهم کرد. سعر همچنین ایده دو کشوری را «توهم» خواند.

سعر گفت: «در سراسر دنیا، راه‌حل دو کشوری بدل به سند تصویب شده است. باید بگویم که این راه‌حلی امیدوارانه نیست. این موضع مایه امیدواری نیست، چراکه راه‌حل دو کشوری راه‌حل نیست. راه‌حل دو کشوری چیزی جز توهم نیست».

این عضو بلندپایه لیکود افزود که مذاکرات میان مقام‌های اسرائیل و فلسطین برای تشکیل دو کشور مستقل نتوانسته صلح به بار آورد. وی همچنین مدعی شد که فلسطینیان «علاقه‌ای به پایان درگیری‌ها ندارند».

سعر همچنین از توقف ساخت‌وساز در کرانه باختری انتقاد کرده و آن را نمونه‌ای از سازش‌های نتانیاهو با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برشمرد. 

وی افزود: «دولت‌های بی‌شماری در اسرائیل تلاش کردند راه‌حل دو کشوری را به پیش ببرند و این امر همواره با مخالفت فلسطین مواجه شده است. حتی نتانیاهو نیز سازش‌های بسیاری با محمود عباس در این رابطه داشت». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز