خبرگزاری کار ایران

عربستان در جزیره «زقر» یمن پایگاه نظامی احداث می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۸۱

یک منبع نظامی یمن از آغاز احداث پایگاه نظامی عربستان پس از اعزام ده‌ها نیروی نظامی خود در جزیره «زقر» واقع در دریای سرخ بین سواحل یمن و ارتیره در نزدیکی تنگه «باب المندب» خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، یک منبع نظامی یمن به شرط عدم افشای نام خود اعلام کرد که عربستان سعودی پس از اعزام ده‌ها نیروی نظامی خود به یمن در جزیره «زقر» واقع در دریای سرخ بین سواحل یمن و اریتره در نزدیکی تنگه «باب المندب» پایگاه نظامی احداث می‌کند.

این منبع نظامی در ادامه افزود که بیش از ۵۰ نیروی نظامی عربستان در حال حاضر در جزیره استراتژیک زقر که تحت کنترل نیروهای محلی تشکیل شده از سوی امارات پیش از خروج از ساحل غربی است،‌ حضور دارند. 

این منبع نظامی گفت: «تعداد نظامیان سعودی پیش از این ۵۰ نفر بوده و در حال حاضر افزایش پیدا کرده است». 

این منبع تأکید کرد که نیروهای عربستان در این جزیره ساخت بناهایی را از جمله مرکز فرماندهی آغاز کرده‌اند و عربستان تمایل دارد که این جزیره را به یک پایگاه نظامی برای خود در دریای سرخ تبدیل کند. 

وی گفت که نقش سعودی‌ها از مرحله ارائه کمک به نیروهای گارد ساحلی به مرحله تقویت حضور نظامی خود در جزیره زقر رسیده است.

یک منبع آگاه نیز ماه گذشته فاش کرد که عربستان نیروهای خود را به جزیره زقر اعزام و نیروهای گارد ساحلی در یمن را به قایق‌های جنگی مجهز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز