خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان قطر:

باید از تشکیل دولت مستقل فلسطین سخن بگوییم

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۶۴

رئیس پارلمان قطر روز گذشته -شنبه- اعلام کرد که سخن از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی واجب و ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «احمد بن عبدالله بن زید آل محمود»، روز گذشته -شنبه- طی سخنرانی در دوازدهمین نشست مجمع عمومی مجمع پارلمانی آسیا در شهر «انطاکیه» ترکیه اعلام کرد که سخن از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی امری ضروری شده است. 

آل محمود خواستار حل صلح‌آمیز مشکلات جهان و پایان دادن به مواضع خصمانه اسرائیل علیه مردم فلسطین شد و تأکید کرد: «باید در این نشست از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی سخن بگوئیم».

وی همچنین با اشاره به افزایش چالش‌ها پس از گذشت بیش از یک دهه از تأسیس مجمع پارلمانی آسیا گفت: «وضعیت موجود مستلزم حمایت ما از تلاش‌های بزرگ این مجمع در مسیر گسترش همکاری بین کشورهای آسیا و تلاش برای تقویت روابط دوستانه پارلمانی برای حمایت از فرصت‌های صلح و تقویت امنیت است».

فعالیت مجمع پارلمانی آسیا با مشارکت رؤسای پارلمان‌ها و هیأت‌های کشورهای عضو و کشورهای ناظر تا ۱۸ دسامبر ادامه خواهد داشت. 

مجمع عمومی پارلمان آسیا پس از سازمان ملل متحد یکی از مهم‌ترین انجمن‌های بین المللی در جهان بوده و شامل ۶۴ عضو از جمله ۴۲ عضو اصلی و پنج کشور و سازمان به عنوان ناظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز