خبرگزاری کار ایران

عمران‌خان و بن‌سلمان در ریاض دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۶۹۷

نخست‌وزیر پاکستان که به عربستان سعودی سفر کرده است، با ولیعهد این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در جریان سفر به ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان گفت‌وگو کرد.
خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که عمران خان و محمد بن سلمان درباره مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد و نیر برخی مسائل مهم و مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو کردند.

پیش از این، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که نخست‌وزیر این کشور به منظور مذاکره با سران سعودی در چارچوب تلاش برای کاهش تنش بین ریاض و تهران، به عربستان سفر می‌کند.

فیصل تأکید کرد که این سفر عمران خان، چهارمین سفر وی به عربستان از ماه می ۲۰۱۹ است و این امر نشان‌دهنده روابط متمایز اسلام آباد و ریاض است. 

وی در اظهار نظر نسبت به نقش میانجی پاکستان بین عربستان و ایران در چارچوب این سفر گفت: «به تلاش‌های خالصانه خود در این زمینه ادامه می‌دهیم». 

رسانه‌های پاکستان در ادامه افزودند که این دیدار پس از مذاکرات مقدماتی که اخیرا توسط دیگر مسئولان پاکستانی از جمله وزیر امور خارجه و مدیر سازمان اطلاعات در عربستان انجام شده، صورت می‌گیرد. 

عمران خان همچنین در اکتبر گذشته از ایران دیدار کرد. 

روزنامه پاکستان امروز نوشت: «موج دیدارهای سران نظامی و غیرنظامی پاکستان از عربستان و ایران طی هفته‌های اخیر به موفقیت خاصی در مانورهای دیپلماتیک که اسلام‌آباد آغاز کرده، منجر شده است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز