خبرگزاری کار ایران

ائتلاف فتح: نخست‌وزیر جدید عراق تا ۲ روز آینده مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۷۶

ائتلاف فتح از وجود شش نامزد برای تصدی پست نخست‌وزیری خبر داد و دلیل عدم افشای نام کاندید نخست‌وزیری را برای رسانه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «محمد کریم» نماینده ائتلاف فتح اعلام کرد که «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق طی دو روز آینده پیش از موعد نهایی قانونی نخست‌وزیر جدید را برای تشکیل دولت تعیین خواهد کرد.

کریم تأکید کرد که تشکل‌های سیاسی در حال حاضر شش شخصیت ملی را که قادر به تصدی پست نخست‌وزیری هستند، بررسی می‌کنند اما نام آنها به دلیل وجود برخی گروه‌ها که در زمینه براندازی رسانه‌ای و سیاسی فعالیت می‌کنند و کشور را به سمت خلأ قانونی می‌برند، ذکر نشده است.

وی در ادامه افزود: «هیچ‌یک از شخصیت‌هایی که در رسانه‌ها برای تصدی سمت نخست‌وزیری درباره آنها گمانه‌زنی شده در این فهرست قرار ندارند و مردم و تظاهر کنندگان نیز آن را باور نکرده‌اند».

این نماینده ائتلاف فتح تأکید کرد که شخصیت جدید از حمایت مرجعیت دینی و تظاهرکنندگان برخوردار خواهد بود و تا دو روز آینده نام وی اعلام و مکلف خواهد شد.

یک گزارش رسانه‌ای پیش از این از جمع‌آوری ۱۷۷ امضا توسط سه تشکل بزرگ سیاسی برای نامزدی «ابراهیم بحر العلوم»، وزیر نفت اسبق عراق برای تصدی سمت نخست‌وزیری خبر داد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز