خبرگزاری کار ایران

لودریان: کمک بین‌المللی به لبنان مشروط به تشکیل دولتی اصلاح گراست

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۶۳

وزیر خارجه فرانسه روز گذشته -چهارشنبه- در نشست بین المللی درباره لبنان در پاریس اعلام کرد که جامعه جهانی هر نوع کمک مالی به این کشور را مشروط به تشکیل دولت اصلاح گرا می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته -چهارشنبه- در نشست بین‌المللی درباره لبنان در پاریس ارائه هر نوع کمک بین‌المللی به این کشور را به تشکیل دولت اصلاح‌گرا مشروط دانست.

لودریان در سخنرانی خود در این نشست گفت: «این گروه امروز توانست نقشه راهی را برای تعیین مسیری که لبنان بتواند بر اساس آن با چالش‌های اصلی به ویژه در زمینه اقتصادی مقابله کند، ترسیم کند. این برگه، تدابیر اصلی را که مقام‌های لبنان باید اتخاذ کنند و بخش اصلی آن عملا موضوع التزام دولت لبنان در کنفرانس سیدر در سال ۲۰۱۸ بوده و در حال حاضر برای دریافت حمایت بین‌المللی ضروری است، تعیین کرده است». 

وی در ادامه افزود: «در قلب این نقشه راه انتظارات و پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که مردم لبنان از تاریخ ۱۷ اکتبر بیان کرده و آن اینکه شفافیت، بهترین درمان است درست زمانی که اقتصاد لبنان به بازسازی بر اساس اصول جدید و قوی‌تر نیاز دارد». 

لودریان گفت: «التزام مقام‌های لبنانی موضوعی اصلی در این نقشه راه است و باید با تشکیل دولتی ویژه که قادر به اجرای سریع همه اصلاحات مورد نیاز کشور است، همراه باشد. تعیین ساختار دولت به جامعه جهانی مربوط نمی‌شود بلکه این در حوزه وظیفه مسئولان لبنانی است که باید منافع شخصی را رها و منافع مردم را در نظر گیرند و تنها معیاری که باید مد نظر قرار گیرد، کارآمدی دولت برای تکمیل روند اصلاحات مورد خواست مردم است». 

وی تأکید کرد که تنها این مسیر  می‌تواند حمایت حداکثری شرکت‌کنندگان در این نشست را دریافت کند و ما آماده آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز