خبرگزاری کار ایران

هشدار کرفت نسبت به ادامه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۱۶

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را غیرسازنده خواند و نسبت به ادامه این روند به پیونگ‌یانگ هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانس، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، به  کره‌شمالی هشدار داد که ادامه آزمایش‌های موشکی برای این کشور پیامدهای زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی که در جلسه شورای امنیت درباره کره‌شمالی صحبت می‌کرد، افزود: «کره‌شمالی باید تصمیم جسورانه‌ای بگیرد».

کرفت ادامه داد: «به دلیل اوضاع به شدت نگران‌کننده در شبه‌جزیره کره، آمریکا خواستار برگزاری جلسه امروز شورای امنیت شده است. ما باید به صورت جامع به این موضوع بپردازیم. در یک سال و نیم گذشته، آمریکا به دنبال وارد کردن کره‌شمالی به روند مداوم مذاکره با هدف برقراری صلح پایدار برای همه مردم شبه جزیره کره و امنیت برای مناطق اطراف بوده است».

وی همچنین گفت که کره‌شمالی طی سال گذشته اقدام به آزمایش شمار زیادی موشک کرده است که این آزمایش‌ها صرف‌نظر از میزان برد موشک‌ها، امنیت و ثبات منطقه را تضعیف کرده و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

این مقام آمریکایی ابراز امیدواری کرد که پیونگ‌یانگ رویکردهای «خصمانه» را متوقف کرده و وارد تعامل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز