خبرگزاری کار ایران

خواسته‌های کُردهای سوریه در نشست با ژنرال‌های روس

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۹۸

رئیس مشترک شورای منطقه «تل ابیض» در شمال سوریه ، محتوای دیدار با فرماندهان نظامی روس در پایگاه روسیه واقع در منطقه «عین عیسی» را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری هاوار، «حمید العبد» رئیس مشترک شورای منطقه «تل أبیض»، محتوای دیداری را که عصر روز گذشته- سه شنبه- بین هیأتی به ریاست وی با فرماندهان نظامی روس در پایگاه نظامی روسیه واقع در منطقه «عین عیسی» برگزار شد، منتشر کرد. 

العبد توضیح داده است که نشست آنها با ژنرال‌های روس با هدف رساندن صدای آوارگان در مناطق تحت اشغال دولت روسیه صورت گرفته است.

وی گفت: «هیأت همراه در این دیدار پیامی را به مقام‌های روس ارسال کرده که مفاد آن لزوم پایان دادن به اشغال و توقف تخلفات در مناطق اشغالی، آتش بس، بازگشایی بزرگراه بین‌المللی ام ۴ برای تردد شهروندان و برقراری امنیت در این راه و نیز تضمین بازگشت ایمن اهالی آواره منطقه است». 

العبد با بیان اینکه روس‌ها خواسته‌های آنها را قانونی برشمردند، نتایج این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «نتایج مثبت بود و عملا امروز از طریق خروج مزدوران و حامیان ترک آنها تا سه کیلومتری شمال بزرگراه ام ۴ محقق شد». 

وی در ادامه افزود: «دوره‌های گشت‌زنی روسیه در مسیر بزرگراه بین‌المللی برای تضمین امنیت خروج  و امنیت راه عین عیسی تا تل تمر امروز انجام خواهد شد. این اقدام‌ها به مثابه مرحله نخست بوده و حتما مراحل دیگری نیز به دنبال خواهد داشت». 

این مقام کُرد تأکید کرد که موضوع بازگشت به مناطق اشغالی با ادامه حضور نیروهای ترکیه و مزدوران آنها محقق نخواهد شد، اهالی تصمیم خود را درباره این منطقه گرفته‌اند و مواضع خود را اعلام کرده‌اند. درباره همه این موضوع‌ها با تمام قدرت‌های سیاسی و بین‌المللی اثر گذار در میدان بحث و تبادل نظر خواهد شد. 

علاوه بر آنچه گذشت، هیأت کُرد از طرف روس خواست که آنها را در تلاش‌ها برای تهیه قانون اساسی و تصمیم سیاسی سوریه به عنوان بخشی از خاک این کشور سهیم گرداند که این درخواست پاسخ مثبت دریافت کرد.

مقام‌های سوریه امروز از بازگشایی بزرگراه بین‌المللی ام ۴ (حسکه- حلب) پس از استقرار یگان‌های ارتش سوریه در این منطقه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز