خبرگزاری کار ایران

اذعان رئیس‌جمهوری آمریکا به سوء استفاده از بنیاد ترامپ برای پرداخت بدهی‌هایش

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۳۹

رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که از خیریه‌اش برای تحکیم کارزار انتخاباتی و پرداخت بدهی‌های تجاری‌اش بهره برده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که از خیریه‌اش برای تحکیم کارزار انتخاباتی و پرداخت بدهی‌های تجاری‌اش بهره برده است. 

دادستان کل آمریکا روز گذشته -‌سه‌شنبه- اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، باید دو میلیون دلار به هشت مؤسسه خیریه، طی قراردادی، اهدا کند. این اقدام پس از آن صورت گرفته است که ترامپ اعتراف کرده که با مبالغ جمع‌آوری شده از سوی بنیاد دونالد ترامپ برای ارتقای کارزار انتخاباتی‌اش و پرداخت بدهی‌های تجاری بهره برده است.

دادستان کل آمریکا سال گذشته میلادی تحقیقاتی را درباره بنیاد ترامپ آغاز و اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور و خانواده‌اش از این بنیاد برای توسعه تجارت و کارزار انتخاباتی‌شان بهره می‌برند. 

ترامپ در مدارکی که به دادگاه ارائه داد، اعتراف کرده که از این بنیاد برای سامان دادن تعهدات قانونی تجارتش و همچنین خرید پرتره‌ای از خود استفاده کرده است. 

دادستان کل طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «مؤسسات خیریه وسیله‌ای برای رسیدن به یک هدف مشخص نیستند و به همین خاطر این اقدام رئیس‌جمهور سؤاستفاده از قدرت محسوب شده و نشانگر پیروزی برای مؤسسات غیرانتفاعی است که از قانون پیروی می‌کنند. مبلغ دو میلیون دلار به جایی رفت که بنا بود برود، هشت خیریه معتبر.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز