خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

ترکیه دیگر به اتحادیه اروپا نیازی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۰۱

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که ۱۸ سال پیش کشوری بودیم که به اتحادیه اروپا نیاز داشتیم، اما دیگر به آنها احتیاج نداریم و می‌توانیم منافع خود را تامین کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از ینی‌شفق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی به مناسب روز جهانی حقوق بشر،  اظهار داشت: «هنگامی که من نخست‌وزیر بودم، رویکرد اتحادیه اروپا مثبت‌تر به نظر می‌رسید. در واقع، ما نیز در اجلاس سران شرکت می‌کردیم ولی توازن تغییر کرده است و ترکیه و کرواسی دیگر به نشست سران اروپا دعوت نمی‌شوند و در عوض آنها، دو کشور دیگر را دعوت کردند».

وی‌ افزود: «آنها می‌گویند که جمعیت شما زیاد است ولی دلیل واقعی این است که ما مسلمان هستیم و هیچ کشور مسلمان در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد».

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: «در یک مقطع وزیر امور خارجه سابق فرانسه گفت که سعی نکنید شما را در جمع اتحادیه اروپا وارد کنند، فایده‌ای ندارد، چرا که شما مسلمان هستید».

وی در ادامه گفت: «اگر منتظر بیرون آمدن ما هستید، ما صبور هستیم. ما خودمان را از اتحایه اروپا خارج نمی‌کنیم اما شما ما را اخراج خواهید کرد».

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد: «۱۸ سال پیش کشوری بودیم که به اتحادیه اروپا نیاز داشتیم، اما دیگر به آنها احتیاج نداریم و می‌توانیم منافع خود را تامین کنیم. آلمان به مدت ۱۷ سال نتوانسته فرودگاه برلین را تکمیل کند اما ما در هفت سال فرودگاه استانبول را تمام کردیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز