خبرگزاری کار ایران

توافق تشکل‌های سیاسی عراق برای اصلاح بخشی از قانون انتخابات

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۱۸

نمایندگان تشکل‌های مختلف سیاسی عراق اعلام کردند که به نقاط توافقی درباره قانون انتخابات که قرار است امروز -چهارشنبه- تصویب شود، رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری صوت العراق،‌ نمایندگان تشکل‌های سیاسی مختلف عراق در آستانه تصویب قانون انتخابات که قرار است امروز- چهارشنبه- درباره آن رأی‌گیری شود، اعلام کردند که درباره برخی مفاد این قانون به اجماع نظر رسیده‌اند. همچنین گمانه‌زنی‌هایی از باز شدن کانال‌های گفت‌وگو با تظاهر کنندگان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید وجود دارد. 

«عباس علیوی» نماینده ائتلاف سائرون  گفت: «تشکل‌های سیاسی بر سر بسیاری از  نقاط اختلاف درباره قانون انتخابات به توافق رسیده‌اند مبنی بر اینکه بر میزان صد در صد آرا تکیه کند، حوزه‌های انتخابی متعدد تعیین شود و سن داوطلبان ۲۵ سال باشد». 

علیوی تأکید کرد: «دو موضوع کاهش تعداد اعضای پارلمان و منع نامزدی تعدادی از شخصیت‌های دولتی هنوز مشخص نشده‌اند زیرا به اصلاح قانون اساسی نیاز دارند». 

وی در ادامه افزود: «بیشتر نقاط اختلاف حل شده و از نظر سیاسی بر سر آنها توافق شده است تا قانون بر اساس در خواست مردم برای ایجاد قانون انتخاباتی عادلانه برای همه تصویب شود». 

علیوی تأکید کرد که پارلمان در جلسه امروز قانون انتخابات را تصویب خواهد کرد و آن را موکول به زمان دیگر نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز