خبرگزاری کار ایران

مخالفت یک قاضی با حکم ترامپ برای بهره‌برداری از بودجه پنتاگون

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۱۴

یک قاضی فدرال در تگزاس مانع از آن شد که دولت آمریکا میلیارد‌ها دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی ماشویرال،‌ یک قاضی فدرال در تگزاس مانع از آن شد که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، میلیارد‌ها دلار از بودجه پنتاگون را برای ساخت دیوار مرزی استفاده کند.

«دیوید بریونز»، قاضی ایالتی در منطقه غرب تگزاس، روز گذشته -‌سه‌شنبه- گفت که دولت نمی‌تواند از بودجه عمرانی وزارت دفاع برای ساخت دیوار در مرزهای جنوبی استفاده کند. این در حالی است که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، پیشتر گفته بود که سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از بودجه عمرانی وزارت دفاع برای ساخت ۱۱ دیوار مرزی در جنوب این کشور اختصاص داده خواهد شد. 

یک قاضی اما اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، با اعلام وضعیت اضطراری و باز کردن دسترسی به بودجه اضافی برای ایجاد دیوار، قانون را زیر پا گذاشته است. در این شکایت آمده که برخلاف اظهارات ترامپ، این مسأله را نمی‌توان «اضطراری» خواند. 

«کریستی پارکر» وکیل دادگستری گفت: «اعلام وضعیت اضطراری از سوی رئیس‌جمهور تلاشی برای گرفتن قدرت از دست کنگره بود. حکم امروز دادگاه نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور پادشاه نیست و دادگاه‌های ما حاضرند هنگامی که وی از اختیاراتش قدم فراتر می‌گذارد، مانعش شوند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز