خبرگزاری کار ایران

ارزیابی زلسنکی از شخصیت پوتین بعد از نخستین دیدار دو طرف

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۱۲

رئیس‌جمهوری اوکراین پس از نخستین دیدار با همتای روس خود، وی را دارای روحیه پویا،‌ زنده و متفاوت توصیف کرد که مذاکره با او سخت بود اما به اعتدال رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی،‌ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین به دنبال دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در چارچوب نشست «نرماندی» در پاریس گفت: «برخی عقب‌نشینی‌ها وجود داشت... نمی‌دانم چه کسی برنده شد اما بهتر است در حال حاضر لحن دیپلماتیک داشته باشیم، همچنان در بدو گفت‌وگوها هستیم... بگذارید بگویم در حال حاضر به تعادل رسیده‌ایم». 

زلنسکی گفت: «این نشست بیش از زمان تعیین شده طول کشید، ‌۲۰ دقیقه به این دیدار اختصاص داده شده بود اما حدود یک ساعت طول کشید و طی دو مرحله انجام شد؛ مرحله نخست نشستی با حضور اعضای دو گروه و مرحله دوم دیداری انفرادی. آیا می‌توانیم به توافق برسیم؟ کار سختی است اما امروز لحظاتی را تجربه کردیم که درباره برخی مسائل به نوعی توافق دست یافتیم».

وی با تأکید بر این‌که درباره شیوه مذاکره با پوتین اختلاف نظر دارد، گفت: «وی هر مسأله‌ای را به طور مفصل تحلیل می‌کند و درباره هر کلمه سازش می‌کنیم. این کار سختی است. من فردی متفات و سریع هستم و تلاش می‌کنم فوری به توافق برسیم اما پوتین شخصیتی پویا و متفاوت دارد. به زودی خواهیم دید که آیا می‌توانیم به طور کل توافق کنیم یا خیر؟ امروز برخی عقب نشینی‌ها وجود داشت و من آن را حس کردم». 

زلنسکی گفت که پوتین از اعتراض‌های اخیر در کی‌یف به عنوان برگ برنده‌ای علیه اوکراین در حین مذاکرات استفاده کرده است. 

رئیس‌جمهوری اوکراین درباره اقدام هزاران نفر از احزاب و نیروهای مخالف برای برپا کردن چادر مقابل کاخ ریاست‌جمهوری در مرکز کی‌یف در تلاش برای منع وی از تسلیم شدن در مقابل پوتین و امضای توافق‌های متضاد با منافع ملی اوکراین گفت: «چنین اقدام‌‌هایی هر چند که باعث اختلال در انجام وظایف ما می‌شود، حق مردم است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز