خبرگزاری کار ایران

لاوروف و ترامپ در کاخ سفید دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۳۹

رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه آمریکا بناست با وزیر خارجه روسیه دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور بناست امروز -‌سه‌شنبه- با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کنند. 

کنترل تسلیحاتی، اوکراین و سوریه از جمله مسائلی هستند که ممکن است در این نشست مطرح شود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از پمپئو خواسته درباره رابطه تجاری روسیه-آمریکا کار کند و وی با لاوروف بر سر کنترل تسلیحاتی که ممکن است چین را نیز در بر بگیرد، رایزنی خواهد کرد.

با این حال، انتظار می‌رود که این دیدار تحت تاثیر استیضاح ترامپ بر سر رابطه با اوکراین قرار بگیرد. شماری از شاهدان احضار شده به مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کردند که مدافعان ترامپ بنا دارند با دادن اطلاعات، اوکراین را مسئول دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ نشان دهند. 

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مجوز تحقیقات درباره روابط میان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ترامپ و روسیه را صادر کرده است. 

به گفته یک مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، ترامپ در کاخ سفید میزبان ترامپ خواهد بود. لاوروف همچنین بناست به وزارت خارجه رفته و به همراه پمپئو نشست خبری مشترکی برگزار کند. 

پمپئو در این رابطه گفت: «این تاریخ را برای همزمانی با وقایع کنگره در نظر نگرفتیم. اما اجازه نخواهیم داد که مضحکه موجود در کنگره بر کارمان اثر بگذارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز