خبرگزاری کار ایران

تأکید ارتش عراق بر حمایت از معترضان در آستانه برگزاری تظاهرات میلیونی

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۱۴

ارتش عراق امروز- سه شنبه- در آستانه برگزاری تظاهرات میلیونی به دعوت فعالان، متعهد به حمایت از تظاهرکنندگان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق امروز -سه‌شنبه- طی سخنرانی در بغداد به مناسبت دومین سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش تأکید کرد که نیروهای ارتش برای تأمین امنیت تظاهرکنندگان تا زمان تحقق خواسته‌های خود، در کنار مردم حضور دارند. 

الغانمی تأکید کرد که در هر نقطه از خاک عراق و به هر مناسبتی مشاهده می‌کنیم که شهروندان عراقی از نقش ارتش در نحوه برخورد با حوادث و چالش‌های پیش روی کشور تقدیر می‌کنند تا به عنوان دریچه امن و دژ شکست‌ناپذیر میهن و سپر دفاعی آن، ضامن وحدت و محافظ مردم باشد. 

وی گفت: «تظاهرات، تصویر درخشان ارتش را که در نبردهای آزادسازی به دست آورده بود، دوباره احیا کرد، چرا که شاهد انسجام بزرگی بین تظاهرکنندگان مطالبه‌گر حقوق قانونی خود و برادران ارتشی آنها بودیم».

الغانمی ادامه داد:‌ «بدانید که ارتش و نیروهای امنیتی برای حمایت از شما تا زمان تحقق خواسته‌های قانونی خود ایستاده‌اند». 

بغداد در تاریخ ۱۰ دسامبر خبر آزاد سازی اراضی این کشور از سیطره گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. 

صدها معترض روز گذشته- دوشنبه- از استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور در پاسخ به دعوت فعالان برای برگزاری انتخابات میلیونی خود را به میدان التحریر رساندند.

«محمد اقبال» یکی از فعالان اعتراض‌های اخیر بغداد گفت: «میدان التحریر مملو از هزاران معترض است و قرار است امروز شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات علیه مفسدان باشد».  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز