خبرگزاری کار ایران

یک اندیشکده جنوبی اعلام کرد:

احتمال بازگشت کره‌شمالی به گفت‌وگوهای شش‌جانبه

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۰۱

یک اندیشکده در سئول اعلام کرد که کره‌شمالی ممکن است گفت‌وگوهای شش‌جانبه با حضور چین و روسیه بر سر مسائل هسته‌ای خود را بار دیگر مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک اندیشکده در سئول امروز -‌سه‌شنبه- اعلام کرد که کره‌شمالی ممکن است گفت‌وگوهای شش‌جانبه با حضور چین و روسیه بر سر مسائل هسته‌ای خود را بار دیگر مدنظر قرار دهد. این در حالی است که کره‌شمالی پیشتر هشدار داده بود که در پی توقف مذاکرات با آمریکا به دنبال «راه‌های جدیدی» می‌گردد. 

موسسه مطالعات خاور دور اعلام کرد که کره‌شمالی پیشتر اعلام کرده بود که در صورت توقف کامل مذاکرات با آمریکا و عملی نشدن ضرب‌الاجل پایان سال جاری میلادی، «به دنبال راه‌های جدید خواهد رفت».

این اندیشکده طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «احتمال بسیار وجود دارد که پیونگ‌یانگ توقف مذاکرات با آمریکا را در نشستی که در پایان ماه جاری میان سران حزب حاکم برگزار می‌شود، اعلام کند».

موسسه مطالعات خاور دور همچنین اعلام کرد: «راه جدیدی که کره‌شمالی ممکن است در پیش بگیرد بدان معنا نیست که روابط با آمریکا به‌طور کامل قطع شود، بلکه معنایش این است که رویکردی شرطی در بازه‌ای زمانی در قبال واشنگتن پی خواهد گرفت. مقام‌های کره‌شمالی می‌دانند که بهره‌گیری از آمریکا بهترین شیوه و راه برای رسیدن به نتیجه در این زمینه است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز