خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز نوشت:

عامل حمله فلوریدا سال گذشته از مربی آمریکایی خود شکایت کرده بود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۷۰

شهروند سعودی که هفته گذشته سه نفر را در پایگاه هوایی ارتش آمریکا در ایالت فلوریدا به ضرب گلوله کشت، سال گذشته از یکی از مربیان خود به دلیل تشبیه وی به یکی از بازیگران فیلم‌های مستهجن شکایت کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که «محمد الشمرانی» عامل حادثه تیراندازی فلوریدا به کمک دو نفر از همکاران آمریکایی سند شکایتی علیه مربی خود تنظیم کرده بود. 

این روزنامه نوشت که «جیمز دای»، مربی شمرانی در پایان درس هواشناسی در آوریل سال گذشته توصیف توهین‌آمیزی را علیه وی به کار برده و  شمرانی را به یکی از  بازیگران فیلم‌های مستهجن تشبیه کرده بود.

مقام‌های آمریکایی گزارش دادند که این فرد مسلح سعودی تفنگ خود را از فروشگاه اسلحه به صورت قانونی و با مجوز شکار خریده بود.

 هر فردی که ویزای غیر مهاجر در آمریکا دارد، می‌تواند سلاح داشته باشد. 

مقام‌های سعودی تلاش می‌کنند دلیل حمله این نظامی سعودی را دریابند. آنها یقین دارند که شمرانی با هیچ یک از گروه‌های تروریستی ارتباطی ندارد اما با این وجود با این حمله به عنوان یک عملیات تروریستی که توسط یک نفر انجام شده است، برخورد می‌کنند. 

هیچ فردی در ارتباط با حادثه تیراندازی فلوریدا دستگیر نشده و سخنگوی دفتر تحقیقات اعلام کرد که همه دانشجویان بین‌المللی این پایگاه شمارش شده و همه دانشجویان سعودی نزدیک به عامل حمله، در روند تحقیق همکاری می‌کنند. 

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد که رایانه دستی و تلفن همراه این افسر سعودی بررسی و هویت قربانیان حمله نیز مشخص شده است. قربانیان «جاشوا کلیب واتسون» از ایالت « آلاباما»، «سامح محمد هیثم» از ایالت فلوریدا و «کامرون اسکات والترز» از ایالت «جورجیا» هستند. 

«مارک اسپر»،‌ وزیر دفاع آمریکا جمعه گذشته از توصیف حمله فلوریدا به عملیات تروریستی خودداری کرد. 

وی طی سخنرانی در کنفرانس دفاع در کالیفرنیا گفت: «باید به بازرسان و دفتر تحقیقات فدرال فرصت تحقیق داده شود تا ما را از حقیقت ماجرا آگاه کنند و سپس اقدام‌های لازم اتخاذ خواهد شد».

دفتر تحقیقات فدرال از افشای اطلاعات در مورد اینکه آیا این حمله تروریستی بوده یا خیر خودداری و تأکید کرد که تحقیقات همچنان در مراحل اولیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز