خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

اروپا مسبب اصلی ایجاد هرج ومرج در سوریه است/ سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی وابستگی خود به آمریکا را اثبات کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۳۹

رئیس‌جمهوری سوریه ضمن تاکید بر اینکه کشورش از این جنگ قوی‌تر خارج خواهد شد، گفت که آینده سوریه بشارت‌دهنده خواهد بود و اوضاع میدانی بهتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا،  «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه  در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «رای نیوز۲۴» گفت که اروپا مسبب اصلی ایجاد هرج ومرج در سوریه و مشکل آوارگان به علت حمایت مستقیم خود از تروریسم بود و آمریکا، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر نیز در این مسیر همراهی کردند.

وی به موفقیت‌های ارتش عربی سوریه و پیشرو‌ی‌های این کشور در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد.

اسد افزود که از ابتدای مطرح شدن بحث تسلیحات شیمیایی، سوریه تاکید کرده بود که اصلا آن تسلیحات را به کار نگرفته است و ارزیابی‌‌های اخیر در مورد گزارش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ثابت می‌کند که تمام مواضع سوریه در طول سال‌های گذشته صحیح بوده وحق با سوریه بود و آن‌ها در اشتباه بودند.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی فقط برای برآورده کردن خواسته‌های آمریکا اقدام به دستکاری در گزارش‌ها کرد و نشان داد که این سازمان به عنوان ابزاردستی برای آمریکا وغرب به منظور گسترش بی‌ثباتی بیشتر در منطقه  فعالیت می‌کند.

وی از کشورهای دخالت‌کننده در مساله سوریه خواست مداخله خود و نقض قانون بین‌المللی را متوقف کرده و به آن پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز