خبرگزاری کار ایران

در صورت عدم توافق برای ائتلاف؛

انتخابات سوم رژیم صهیونیستی دوم مارس ۲۰۲۰ برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۶۰

حزب آبی - سفید و لیکود توافق کردند که در صورت عدم شکل‌گیری ائتلاف برای تشکیل دولت در روزهای آینده، دور سوم انتخابات در دوم مارس ۲۰۲۰ برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، حزب آبی - سفید و لیکود توافق کردند که در صورت عدم شکل‌گیری ائتلاف برای تشکیل دولت در روزهای آینده، دور سوم انتخابات در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ برگزار شود.

کنست بناست شامگاه چهارشنبه منحل شود. این در حالی است که تلاش‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی- سفید، برای تشکیل دولت فراگیر تاکنون با شکست مواجه شده است. 

چنانچه هیچ قانون‌گذاری نتواند حمایت دست کم ۶۱ عضو کنست را تا روز چهارشنبه به دست آورد تا مامور تشکل دولت شود، کنست منحل شده و اسرائیل برای سومین‌بار در سال جاری میلادی شاهد انتخابات خواهد بود. از زمان برگزاری انتخابات در ماه آوریل رژیم صهیونیستی همچنان دچار فلج سیاسی است. 

زمان برگزاری انتخابات باید در سه جلسه کنست به تایید برسد. این در حالی است که حمایت لیکود و آبی و سفید از این تاریخ نشان از آن دارد که اکثریت پارلمان با آن موافقت خواهند کرد. 

 رئیس پارلمان اسرائیل در این رابطه گفت: «گرچه به نظر می‌رسد که شانسی برای عدم برگزاری این انتخابات پرهزینه و غیرضروری وجود ندارد، فرایند قانونی این موضوع را پیش از چهارشنبه آغاز نمی‌کنیم تا به احزاب اجازه دهیم سر عقل آمده و پیش از آن که دیر شود، به نتیجه‌ای برسند». 

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز