خبرگزاری کار ایران

حکم نهائی «عمر البشیر» شنبه آینده صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۲۵

پیش‌بینی می‌شود دادگاه سودان شنبه آینده حکم نهایی رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور را در پرونده اتهام‌های پول‌شویی،‌ فساد و ثروت حرام صادر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه خبری راکوبه،‌ انتظار می‌رود دادگاه سودان شنبه آینده حکم نهایی «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری مخلوع سودان را در پرونده اتهام‌های پول‌شویی، ‌فساد، و ثروت نامشروع که مجازات آن به بیش از ۱۰ سال می‌رسد،‌ صادر کند. 

البشیر که در حال حاضر در زندان «کوبر» در خارطوم حبس است،‌ با پرونده‌های کیفری فراوانی مواجه است که از کودتای ۳۰ ژوئن ۱۹۸۹ میلادی و تخریب نظام قانون اساسی و سرنگونی دولت منتخب دموکرات ناشی می‌شود و مجازات این اتهام، اعدام یا حبس ابد است. 

از آنجا که البشیر با عدالت دستگاه قضا مواجه است، گروه‌های وابسته به رژیم منحل شده وی از برگزاری راهپیمایی در خارطوم همزمان با اعلام حکم نهایی در موعد تعیین‌شده با عنوان «خیزش سبز» خبر دادند. 

کمیته رسانه‌ای برای هماهنگی تظاهرات مذکور صدور بیانیه برای تأخیر راهپیمایی میلیونی را که در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، تکذیب کرد. 

«وجدی صالح» سخنگوی رسمی ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرد که تظاهرات اعلام شده از سوی رژیم سرنگون شده در تاریخ ۱۴ دسامبر، به دنبال تقویت روحیه شکست‌خوردگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز