خبرگزاری کار ایران

اعتصاب سراسری در الخلیل در اعتراض به گسترش شهرک سازی‌های اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۸۲

اعتصاب سراسری امروز- دوشنبه- شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را در اعتراض به گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل به دنبال اعلام خبر ساخت شهرک جدید در مرکز این شهر فرا گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،‌ شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری امروز-دوشنبه- شاهد اعتصاب سراسری علیه گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل در پی اعلام خبر ساخت شهرک جدید در مرکز این شهر بود. 

جنبش فتح فلسطین به رهبری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای محکوم کردن گسترش شهرک‌سازی‌ها خواستار برگزاری این اعتصاب شد.

جنبش فتح با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «هدف قرار دادن الخلیل و جواز حمله به حرم ابراهیمی و تسلط بر اراضی این استان نشان‌دهنده تصمیم سیاسی رژیم افراط‌گرای صهیونیستی برای یهودی‌سازی این شهر است». 

جنبش فتح این اقدام‌های رژیم صهیونیستی را در راستای تکامل طرح یهودی‌سازی و تلاش برای تغییر حقایق تاریخی توصیف و تأکید کرده است که تمام تلاش خود را برای توقف فعالیت‌های یهودی‌سازی در الخلیل و دیگر اراضی فلسطین به کار خواهد گرفت. 

وزارت خارجه فلسطین روز گذشته- یکشنبه- اعلام کرد: «سکوت بین‌المللی در قبال هجوم اسرائیل و آمریکا به مردم فلسطین و حقوق آنها اعتبار سازمان ملل و زیر مجموعه‌های آن را از بین برده است». 

این وزارتخانه مواضع و اظهارات «نفتالی بنت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تسلط بر الخلیل و طرح‌های احداث هزاران شهرک جدید در قلب این شهر را محکوم کرد. 

خبرگزاری رسمی فلسطین نیز اعلام کرد که شهرک‌نشینان از دیوار شهر «شغفاط» بالا رفته، به لاستیک ۴۰ خودرو آسیب رساندند و شعارهای نژاد پرستانه روی آن نوشتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز