خبرگزاری کار ایران

تظاهر کنندگان لبنانی خیابان‌های طرابلس را بستند/ فراخوان اعتصاب مقابل کاخ جمهوری

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۴۴

معترضان لبنانی در شهر طرابلس صبح امروز- دوشنبه- مسیرهای مواصلاتی این شهر را با وجود بارش شدید باران قطع و بیشتر مسیرهای اصلی و فرعی و داخلی را مسدود کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، معترضان لبنانی ارتباطات داخل شهر طرابلس را قطع و مسیرهای اصلی، فرعی و داخلی را مسدود کردند. 

به گزارش این خبرگزاری،‌ نمایندگان جنبش اعتراضی همچنین خواستار اعتصاب مقابل کاخ جمهوری تا زمان تحقق خواسته‌های انقلاب شدند که مهم‌ترین آنها لغو فرقه‌گرائی سیاسی و ایجاد کشوری آزاد و مستقل از تمام مداخله‌های خارجی و کشوری مدنی است که از شهروندان بدون تبعیض نژادی یا دینی از طریق تحقق عدالت اجتماعی حمایت کرده و حقوق اقشار ضعیف برای زندگی سعادتمند، دریافت خدمات پزشکی، تحصیل و کار را تأمین می‌کند؛ تشکیل دولتی ملی که متشکل از چهره‌هایی که از شفافیت و سلامت و اعتبار خارج از احزاب حاکم و یارانشان باشد.  

ریاست جمهوری لبنان شب گذشته رایزنی‌های پارلمانی را که قرار بود امروز با هدف تعیین نخست‌وزیر جدید آغاز شود، به تعویق انداخت.

«سمیر الخطیب» بازرگان لبنانی که احتمال انتخاب وی برای نخست‌وزیری بالا بود،  عصر روز گذشته از میدان رقابت انصراف داد. 

اعتراضات لبنان از نیمه ماه اکتبر آغاز شده و «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور در پایان همین ماه در پاسخ به خواسته‌های مردم از سمت خود استعفا داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز