خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن:

آمریکا برای دولت عربستان چک سفید امضا نوشته است/ کره‌شمالی ترامپ را تحقیر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۶۷

کارزار انتخاباتی معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بار دیگر به رئیس کاخ سفید، حمله کرده و سیاست‌های وی در قبال کره‌شمالی و عربستان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کارزار انتخاباتی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، روز گذشته -‌یکشنبه- بار دیگر به «دونالد ترامپ»، رئیس کاخ سفید، حمله کرد و خواستار بازنگری روابط این کشور با عربستان شد. کارزار انتخاباتی بایدن آزمایش اخیر موشکی کره‌شمالی را «تحقیر» ترامپ خواند. 

«تی‌جی داکلو»، سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ برای دولت سعودی «چک سفید نوشته تا با مصونیت تمام هر کاری دلش می‌خواهد در جهان انجام دهد».

این سخنگو افزود که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ «رابطه ما با عربستان سعودی را بازنگری می‌کند تا تضمین کند که رفتارهای این کشور با قوانین و ارزش‌های آمریکایی همخوانی دارد.» وی در ادامه گفت که به باور بایدن تحقیق درباره حادثه تیراندازی در پایگاه فلوریدا باید روند خود را پی بگیرد. 

داکلو همچنین عنوان کرد که آزمایش اخیر کره شمالی «تحقیر آشکار ترامپ» بود و نشان می‌دهد که «نشست‌های تلویزیون‌محور ترامپ دستاوردی نداشته و پیونگ‌یانگ همچنان توانایی‌های خطرناک خود را افزایش می‌دهد». این در حالی است که ترامپ بارها گفته «رابطه خوبی» با کره‌شمالی دارد. 

وی افزود که اگر بایدن به مقام ریاست‌جمهوری برسد، «برای رهبر کره شمالی نامه عاشقانه نمی‌فرستد».

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز