خبرگزاری کار ایران

سفر اشرف غنی به ترکیه برای شرکت در نشست «روند استانبول-قلب آسیا»

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۲۵۹

رئیس‌جمهوری افغانستان صبح امروز در راس هیاتی برای شرکت در هشتمین کنفرانس وزرای امور خارجه «روند استانبول-قلب آسیا» با موضوع «صلح، همکاری و رفاه» عازم ترکیه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دفتر ریاست جمهوری افغانستان با اعلام این‌که «محمد اشرف غنی» برای شرکت در هشتمین کنفرانس وزرای امور خارجه «روند استانبول-قلب آسیا» به ترکیه سفر کرده است، تاکید کرد که وی در حاشیه این کنفرانس با شماری از مقام‌های کشورهای مختلف نیز دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که هشتمین کنفرانس وزرای امور خارجه «روند استانبول-قلب آسیا» در تاریخ ۹ دسامبر با سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و محمد اشرف غنی آغاز خواهد شد.

نخستین دور این کنفرانس در سال ۲۰۱۱ با تلاش‌ آنکارا جهت گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در قبال کابل و با شرکت وزرای امور خارجه ۱۴ کشور شامل ترکیه، افغانستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ترکمنستان و امارات متحده عربی در استانبول برگزار شد.

استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا هم کشورهای حامی این روند هستند. چندین سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از آن پشتیبانی کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز