خبرگزاری کار ایران

درخواست ایاد علاوی از برهم صالح؛

عراق را نجات دهید

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۲۷

نخست وزیر اسبق عراق امروز- یکشنبه- از رئیس جمهوری این کشور خواست که عراق را از وضعیت بحرانی نجات دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روسیا الیوم، «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق عراق با انتشار بیانیه‌ای از «برهم صالح»، نخست‌وزیر این کشور خواست که عراق را از وضعیت بحرانی نجات دهد.

علاوی در این بیانیه اعلام کرد: «با توجه به شرایط بحرانی و اوضاع خطرناک کشور و لزوم تسریع در معرفی یک نامزد یا بیشتر برای نخست‌وزیری آینده از برهم صالح رئیس‌جمهوری کشور می‌خواهیم گفت‌وگوی جامعی را آغاز کند که شامل نمایندگان برخی از نیروهای سیاسی می‌شود که در جریان سرکوب تظاهرات شرکت نکردند،‌ با دیکتاتوری سابق مبارزه کردند و در کنار تظاهرکنندگان صلح‌طلب و اتحادیه‌ها و اتحادیه‌های حرفه‌ای قرار دارند».

علاوی در ادامه افزوده است: «این گفت‌وگو باید قانون انتخابات و نخست‌وزیری و نقش و وظیفه دولت موقت و محاکمه عاملان کشتار جمعی تظاهرکنندگان را مورد بررسی قرار دهد تا گفت‌وگو گامی در مسیر نجات کشور از بحران موجود باشد».

وی در پایان گفته است: «اوضاع فعلی مستلزم اتخاذ اقدام‌های سریع رئیس‌جمهوری به عنوان حامی اصلی قانون اساسی است تا از مخمصه کنونی که کشور به آن گرفتار شده خارج  شود و حاکمیت و وحدت ملی آن با اصلاح روند سیاسی و پرداختن به انحرافاتی که در سال‌های گذشته رخ داده، حفظ شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز