خبرگزاری کار ایران

واکنش فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به اتهام‌ها علیه حشدالشعبی در تظاهرات اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۵۳

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز- یکشنبه- با پاسخ به اتهام برخی گروه‌ها علیه حشد الشعبی به دخالت در جریان تظاهرات اخیر برخی کشورها را به تبانی در این تظاهرات متهم کرد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رسمی عراق به نقل از «عبدالکریم خلف»، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که حشد الشعبی در تظاهرات اخیر هیچ مأمورتی نداشته و برخی گروه‌ها در تبانی با برخی کشورها این اتهامات را وارد کرده و به آن را به تظاهرات نسبت می‌دهند.

خلف تأکید کرد: «برخی کشورها به دنبال سوء استفاده از این موضوع و ارتباط دادن آن به تظاهرات به بهانه حمله علیه حشد الشعبی هستند و این اتهامات حتی شایسته پاسخ دادن نیز نیستند». 

وی در ادامه افزود: «حشد الشعبی در راه مبارزه با داعش فداکاری بسیار کرده و برای حمایت از مردم و میهن خون‌های بسیاری تقدیم کرده است. بنابراین هرگز علیه مردم خود نمی‌ایستد و آنها را سرکوب نمی‌کند». 

خلف گفت: «عراق به نظامیان خارجی برای حضور در صفوف نیروهای امنیت خود نیاز ندارد و این کشور بیش از یک میلیون نیروی امنیتی در اختیار دارد». 

یک نیروی مسلح ناشناس پنج شنبه گذشته با استفاده از خودروهای نظامی به روی تظاهرکنندگان در میدان‌های الخلانی و الوثبه آتش گشوده و به همین دلیل برخی گروه‌های سیاسی و برخی فعالان شبکه‌های مجازی بدون ارائه سند، حشد الشعبی را به انجام این جنایت متهم کردند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز