خبرگزاری کار ایران

گمانه زنی رسانه‌های کویت درباره مذاکرات خلیج‌فارس و حضور امیر قطر در نشست ریاض

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۱۹

رسانه‌های کویت با ابراز امیدواری نسبت به رفع موانع اعلام کردند که حل اختلاف کشورهای حاشیه خلیج‌فارس همچنان به یک دیدگاه مشترک آینده‌نگر برای روابط عربستان و قطر نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «القبس» کویت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: «مقام‌های سعودی و قطری اخیرا با یکدیگر گفت‌وگو کرده و برخی از دلایل اصلی اختلافی را که موجب تشدید وخامت بحران شد، رفع کردند».

این منابع از تلاش‌های کویت در این راستا برای در هم پیچیدن طومار اختلافات و برقراری اتحاد کشورهای خلیج‌فارس تقدیر و تشکر کردند. 

این منابع درباره نشست کشورهای خلیج‌فارس که سه‌شنبه آینده در ریاض برگزار خواهد شد، آن را گامی مثبت برای حل اختلافات توصیف کردند اما آن را به مسیر این کشورها و حمایت آنها از این اقدام و نیز مهم‌ترین چالش‌های امنیتی و سیاسی منطقه و لزوم همکاری همگانی برای مقابله با این چالش‌ها مشروط دانستند. 

منابع مذکور همچنین درباره مشارکت کشورهای خلیج‌فارس در این نشست در بالاترین سطوح به ویژه حضور «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر گفتند: «احضور امیر قطر تا کنون تأیید نشده و حتی مشارکت نماینده وی در این نشست نیز موضوعی وارد است».  

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر روز گذشته اعلام کرده بود که بحران خلیج‌فارس مرحله بن‌بست را پشت سر گذاشته است.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که عبدالرحمن آل ثانی در سخنرانی در همایش گفت‌و‌گوهای مدیترانه در رُم گفت که مذاکرات جاری درباره بحران خلیج‌فارس باعث پیشرفت شده است. 

وی افزود: «ما از مرحله رکود و خواسته‌های ۱۳ گانه به مذاکرات با هدف تفکر درباره آینده رسیده‌ایم». 

آل ثانی در ادامه توضیح داد که در هفته‌های اخیر از تمرکز بر مسیر مسدود در بحران خلیج‌فارس به گفت‌وگو درباره دیدگاه آینده در حوزه روابط با عربستان سعودی منتقل شده‌ایم و امیدواریم که این مذاکرات به پیشرفتی منجر شود که پایان بحران را رقم زند.

وی همچنین مشارکت امارات و عربستان و بحرین در جام خلیج‌فارس را گامی مثبت توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز