خبرگزاری کار ایران

آنگ سان سوچی در دادگاه لاهه حاضر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۰۱

رهبر ملی میانمار کشورش را به مقصد لاهه ترک کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار، امروز -‌یکشنبه- کشورش را به مقصد لاهه ترک کرد تا در دادگاهی در رابطه با اتهام نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا شرکت کند. 

تصاویر منتشرشده سوچی را در حالی نشان می‌دهد که در جمع مقام‌های رسمی، با لبخندی بر لب، در فرودگاه به سوی هواپیمای خود می‌رود. این در حالی است که روز گذشته هزاران نفر در نایپیداو در حمایت از او دست به تظاهرات زدند. 

این دست تظاهرات بناست در روزهای آینده نیز برگزار شود. سوچی از ۱۰ تا ۱۲ دسامبر در دادگاه شرکت خواهد کرد و شماری از هواداران او نیز به لاهه منتقل شده‌اند تا از وی حمایت کنند. 

مسئول برگزاری این تور گروهی گفت: «من به مادر سو باور داشته و دوستش دارم. می‌خواهم دنیا واقعیت را بداند. کشور ما به‌خاطر اخبار دروغیت ضربه‌های بسیار دیده است».

یک بازپرس حقوق بشر در سازمان ملل پیش از این گفته بود که رهبر ملی میانمار، خود را از بحران مسلمانان روهینگیا کنار کشیده است.

«یانگی لی» استاد دانشگاه و گزارشگر ویژه حقوق بشر در میانمار، گفت که درباره آسیب‌ها و آزارهایی که به اقلیت مسلمان در میانمار صورت می‌گیرد، «اطلاعات غلط و اشتباه» به سوچی داده شده است. 

لی گفت که سوچی از تحریم‌ها مبرا شناخته شده است، اما دیگر لایق آن نیست که خود را فعال دموکراسی بنامد. وی افزود: «او باید ایستادگی کرده و در برابر رنجی که روهینگیایی‌ها دهه‌هاست متحمل شده‌اند، حرف بزند».

 این گزارشگر همچنین گفت:‌ «زمان آن رسیده که به سخن درآید و آنها را روهینگیا بنامد».

میانمار این اقلیت را «بنگالی» می‌نامد. 

این مسئول سازمان ملل همچنین گفت: «مایه شرمساری است که کشور ما نیز به قطار مللی پیوسته است که منافع اقتصادی را به رنج مردم ترجیح می‌دهد».

وی همچنین بحران روهینگیا را «بدترین پاک‌سازی قومی در قرن ۲۱» نامید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز