خبرگزاری کار ایران

اطلا‌ع‌رسانی مصر به حماس درباره سقوط معامله قرن و جایگزینی آتش‌بس طولانی‌مدت

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۳۸

منابع آگاه مصری افشا کردند که جنبش حماس اشاره‌هایی را از مصر دریافت کرده مبنی بر اینکه پرونده معامله قرن با ساختار طراحی شده توسط دولت آمریکا سقوط کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، منابع آگاه مصری افشا کردند که جنبش حماس اشاره‌هایی را از مصر دریافت کرده مبنی بر اینکه پرونده معامله قرن با ساختار طراحی شده توسط دولت آمریکا سقوط کرده است و احتمالا به چیزی شبیه توافق آتش‌بس طولانی‌مدت با رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

این پیشنهاد مورد استقبال جنبش حماس که قرار است «اسماعیل هنیه» رئیس سیاسی آن از امروز- یکشنبه- دور سفرهای خارجی خود را آغاز کند، قرار گرفته است. 

در همین راستا منابع مذکور تأکید کردند که پرونده طرح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای سازش در جنگ عربی اسرائیلی مشهور به معامله قرن بسته شده و هیأت حماس اشاره‌های روشنی را در این باره در سه دیدار گذشته با فرماندهان دستگاه اطلاعات کل دریافت کرده است. 

این منابع در ادامه افزودند: «سخن از معامله قرن به شکل پیشین آن به طور کامل پایان یافته و تنها طرح‌های کلی آن باقی مانده که بیشتر شبیه یک توافق محدود برای آتش‌بس طولانی‌مدت است».

منابع مذکور اعلام کردند که حماس در نهایت از تصویر آتش‌بس طولانی مدت با اسرائیل استقبال کرده و مصر در صدد پایان دادن به رایزنی‌ها با دیگر گروه‌ها در نوار غزه است که مخالف این توافق هستند.

این منابع اعلام کردند که روزهای آینده و تا زمان بازگشت هنیه از سفر خارجی مصر از تعدادی از گروه‌های دیگر در نوار غزه برای پایان دادن به اختلافات مرتبط با پرونده آتش‌بس با رژیم اشغالگر دعوت می‌کند. 

منابع مذکور توضیح دادند که هنیه قرار است با شخصیت‌های بین المللی و منطقه در ترکیه دیدار کند و سپس عازم مالزی شود تا در کنفرانس اسلامی کوالالامپور  که از  ۱۸ تا ۲۱ دسامبر برگزار می‌شود، شرکت کند. 

یک مقام بلندپایه مصر پیش از این در مصاحبه با عربی الجدید گفته بود: «احمد عبدالخالق، مقام مسئول پرونده فلسطین در دستگاه اطلاعات کل، ادله و شواهد قاطعی را درباره تعهدات پیشین اسرائیل به مصر درباره عدم ترور "بهاء أبوالعطا" فرمانده گردان‌های قدس به هنیه ارائه داده بود اما تل‌آویو خلف وعده کرد و در یک گام تنش‌زای دیگر مرتکب این جنایت شد». 

این منابع فاش کردند: «موضعی که مصر به دنبال ترور ابوالعطا اتخاذ کرده و فشارهای زیادی را بر اسرائیل در ارتباط با عقب‌نشینی از وساطت اعمال کرد، طرح اسرائیل برای هدف قرار دادن رهبران برجسته حماس و گردان‌های قدس را متوقف کرد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز