خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد نتانیاهو برای برگزاری انتخابات مستقیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۸۱۳

نخست وزیر اسرائیل عصر روز گذشته- شنبه- خواستار برگزاری انتخابات مستقیم نخست‌وزیری بین خود و رئیس ائتلاف آبی- سفید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آی ۲۴ نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته- شنبه- خواستار برگزاری انتخابات مستقیم بین خود و «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی- سفید شد. 

نتانیاهو گفت که همچنان به تشکیل دولت وحدت اهتمام دارد اما در صورت عدم امکان این گزینه تنها یک گزینه باقی می‌ماند تا از برگزاری انتخابات غیر ضروری کنست جلوگیری شود و آن برگزاری انتخابات مستقیم بین من و گانتز است. 

وی در ادامه گفت: «ائتلاف آبی- سفید می‌گوید که می‌داند مردم چه می‌خواهند. من نیز از آن چه که  مردم می‌خواهند، حمایت می‌کنم، نه آنچه دیگران می‌خواهند و نه رسانه‌ها». 

نتانیاهو با حمله به رهبران ائتلاف آبی- سفید آنها را به شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت ملی متهم کرد و گفت: «به گانتز و دیگر اعضای حزب آبی- سفید اطلاعات سیاسی بسیار حساس ارائه دادم. آنها به خوبی از تهدیدهای ایران و فرصت‌های فراوان پیش روی آمریکا و کشورهای عربی آگاه هستند اما با این حال منافع ملی را نادیده گرفته و یائیر لاپید فقط سودای نخست ‌زیری دارد». 

«نفتالی بنت» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از انتخابات مستقیم حمایت می‌کند، چرا که تنها راه برای تصمیم‌گیری قاطع و جلوگیری از برگزاری انتخاب سوم، چهارم و پنجم است.

ائتلاف آبی- سفید پیشنهاد نتانیاهو را رد و تأکید کرده است: «پس از آنکه دروغ نتانیاهو در زمینه دلایل سیاسی برای نخست وزیر بودنش مشخص شد حال یک مانور جدید پیشنهاد می‌دهد». 

این ائتلاف، نتانیاهو را مردی ناامیدی توصیف کرده است که رژیم صهیونیستی را به انتخابات سوم در طول یک سال سوق می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز