خبرگزاری کار ایران

نتانیج یک نظرسنجی نشان داد:

پیشتازی حزب «آبی و سفید» در صورت برگزاری انتخابات مجدد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۴۱۲

نظرسنجی کانال ۱۲ شبکه تلویزیونی اسرائیل نشان می‌دهد که در صورت برگزاری مجدد انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، حزب آبی و سفید با ۳۴ کرسی اکثریت را در کنست به دست خواهد آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنام جوروزالم پست، نظرسنجی کانال ۱۲ شبکه تلویزیونی اسرائیل نشان از آن دارد که در صورت برگزاری مجدد انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، حزب آبی و سفید با ۳۴ کرسی اکثریت را در کنست به دست خواهد آورد و حزب لیکود نیز خواهد توانست ۳۳ کرسی را از آن خود کند.

این نتایج تفاوت چندانی با نظرسنجی صورت‌گرفته در سپتامبر ۲۰۱۹ ندارد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب فهرست مشترک ۱۳ کرسی به دست خواهد آورد و حزب «اسرائیل خانه ما» نیز هشت کرسی از آن خود می‌کند. بر این اساس، حزب شاس و اتحاد یهودیت توراتی هر کدام هشت کرسی، حزب راست نو شش کرسی و حزب کارگر-گشر پنج کرسی و در آخر حزب اتحاد دموکراتیک پنج کرسی را به خود اختصاص خواهند داد. 

در مجموع، بلوک راست میانه ۵۷ کرسی و بلوک راست و فراارتدوکس ۵۵ کرسی را به خود اختصاص خواهند داد. براساس این سناریو، حزب اسرائیل خانه ما همچنان عنصری کلیدی برای تشکیل دولت آینده به حساب خواهد آمد. 

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین به پرسشی مبنی بر این‌که چه کسی مناسب تصدی کرسی نخست‌وزیری است پاسخ دادند. بر اساس نتایج، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ۳۹ درصد آرا را از آن خود کرد و «بنی گانتز»، ‌رهبر حزب آبی و سفید و «گیدون سعر»، از اعضای بلندپایه لیکود، نیز به ترتیب ۳۹ و ۱۹ درصد آرا را کسب کردند. 

در میان هواداران حزب لیکود نیز نتانیاهو حمایت ۳۳ درصدی رای‌دهندگان را در اختیار دارد و سعر نیز با ۲۹ درصد او را دنبال می‌کند. 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۳۳ درصد از رای‌دهندگان نتانیاهو را مسئول بن‌بست سیاسی این رژیم می‌دانند و ۳۰ درصد نیز «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین، را مقصر قلمداد می‌‌کنند.

این در حالی است که تنها ۱۰ درصد از رای‌دهندگان تقصیر برگزاری انتخابات سوم را بر گردن گانتز می‌اندازند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز