خبرگزاری کار ایران

هشدار سفیر سابق آمریکا در روسیه نسبت به احتمال دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۲۰

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۹۹۲

سفیر سابق آمریکا در مسکو دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش در سال ۲۰۲۰ را دو از ذهن ندانست.

به گزارش ایلنا، «جان هانتسمن»، سفیر سابق آمریکا در مسکو در مصاحبه با آسوشیتدپرس دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش در سال ۲۰۲۰ را موضوعی ممکن توصیف کرد. 

هانتسمن گفت: «بگذارید بگوییم که فرصت‌هایی برای آسیب رساندن به نهادهای دموکراتیک و بسیار با ارزش ما وجود دارد. ما باید آماده برخورد با این موضوع باشیم اما من از این آمادگی مطمئن نیستم».

وی تأکید کرد که به طور خاص نسبت به سیستم‌های انتخاباتی فدرال و محلی در کشورش نگران است، چرا که مسئولان مربوطه منابع و اطلاعاتی کافی برای شناخت تهدیدهای احتمالی ندارند. 

سفیر سابق آمریکا در مسکو  همزمان با اشاره به اینکه اطلاعاتی درباره دخالت اوکراین به هر نوعی در انتخابات سال ۲۰۱۶ در دست ندارد، تأکید کرد که با اتهام‌‌ها علیه روسیه به دلیل انتشار اطلاعاتی درباره دخالت کی‌یف در انتخابات پیشین موافق است.

وی گفت: «در مسکو این چنین تلاش می‌کنند که خشم و غضب را بین  آمریکا و اوکراین ایجاد کنند». 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تأکید می‌کند که اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده دخالت کرده است. این در حالی است که کنگره اقداماتی را برای استیضاح ترامپ به دلیل اعمال فشار بر «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین برای تحقیق درباره فساد فعالیت‌های «جو بایدن»، معاون رئیس جمهوری سابق این کشور و پسرش «هانتر بایدن» در اوکراین آغاز کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز