خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه لبنان:

دولت آینده تکنو- سیاسی متشکل از ۲۴ وزیر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۴۲۶

منابع لبنانی گزارش دادند که بر سر ساختار جدید دولت به صورت تکنو- سیاسی متشکل از ۲۴ وزیر توافق شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، روزنامه الجمهوری لبنان امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که بر سر ساختار جدید دولت به صورت تکنو- سیاسی متشکل از ۲۴ وزیر توافق شده است.

این روزنامه تأکید کرد که برای نامزدی «سمیر الخطیب» در سمت نخست‌وزیر جدید توافق شده و وزارت دارائی در اختیار گروه شیعه و به طور خاص «نبیه بری» باقی خواهد ماند و احزاب، وزرای خود را تعیین خواهند کرد.

منابع این روزنامه در ارتباط با متخصصان تأکید کردند که آنها مطابق صلاحیت خود در وزارتخانه مناسب منصوب می‌شوند و برخی جزئیات ترکیبی به نخست‌وزیر مکلف واگذار می‌شود، چرا که مهم در حال حاضر موفقیت رایزنی‌هاست.

این منابع گفتند که شانس‌های این دولت به ویژه پس از اعلام «جبران باسیل»، برای خروج از دولت افزایش یافته  است.

 منابع مذکور اعلام کردند: «اگر سعد الحریری، نخست‌وزیر موقت گزینه خروج از دولت را انتخاب کرده باشد تا باعث خروج باسیل شود، وی به مقام‌های مربوطه تأکید کرده است که همه تسهیلات لازم را برای تسریع در روند تشکیل دولت تکنوکرات بدون حضور چهره‌های سیاسی ارائه و از آن در این مرحله سخت و حساس حمایت خواهد کرد». 

بر اساس گزارش این روزنامه، اطلاعات موجود حاکی از آن است که دولت از ۲۴ وزیر از جمله شش وزیر سیاسی تشکیل خواهد شد و برخی از جمله «سلیم جریصاتی»، «محمد فنیش»، «علی حسن خلیل» و «سعد الحریری» و دو چهره دیگر وزیر سیاسی باشد تا این گروه پیش از توافق برای ۱۸ وزیر متخصص کامل شود. 

روزنامه مذکور گزارش داد که باسیل به خطیب پیشنهاد داده وزارت کشور را به عنوان سهم جریان آزاد ملی جایگزین وزارت  خارجه کند اما تفاهمی در این زمینه حاصل نشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز