خبرگزاری کار ایران

۴۰ سال حبس، حکم شهروند آمریکایی متهم به جاسوسی برای حزب‌الله

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۴۰۸

دادگاه آمریکا علیه یک شهروند لبنانی الاصل این کشور که به جاسوسی برای حزب‌الله در شهر نیویورک محکوم شده است، حکم ۴۰ سال حبس صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاه آمریکا یک شهروند لبنانی‌الاصل این کشور را که به جاسوسی برای حزب‌الله در شهر نیویورک متهم شده است،  به ۴۰ سال حبس محکوم کرد. 

دادگاه فدرال «منهتن» این حکم را علیه «علی کورانی» (۳۵ ساله) صادر کرده است. وی ماه می گذشته به ارائه حمایت مالی به حزب‌الله لبنان از طریق جمع‌آوری اطلاعات درباره اهداف حملات احتمالی در نیویورک از جمله فرودگاه بین‌المللی «جان کندی» مراکز فدرال و مهدهای کودک محکوم شد.

«جان دمرز»، دستیار دادستان کل آمریکا تأکید کرد که مقام‌ها شواهدی را دال بر اینکه کورانی به دنبال افرادی برای دریافت سلاح به منظور حمله در خاک آمریکا و تعیین افرادی برای جذب یا حمله به آنها بوده است، در اختیار دارند. 

«جفری اس برمن» دادستان فدرال منطقه منهتن مدعی شد که کورانی که به حبس ابد محکوم شده بود، توسط جنبش جهاد اسلامی مرتبط با حزب‌الله جذب شده و آموزش دیده و نخستین فرد خارجی است که به ارتکاب جرم علیه آمریکا متهم شده است. 

کورانی سال ۲۰۰۳ از طریق قانونی به آمریکا رفت و در سال ۲۰۰۹ تابعیت این کشور را گرفت. 

دادستان‌ها مدعی هستند که کورانی پس از تخریب منزل خانواده‌اش در جنگ سال ۲۰۰۶ لبنان جذب شده و در سال ۲۰۱۱ برای دریافت آموزش نظامی و استفاده از سلاح‌های مختلف به سرزمین مادری خود سفر کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز