خبرگزاری کار ایران

۲ مکانیزم پیشنهادی نماینده پارلمان عراق برای تعیین نامزد نخست‌وزیری

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۵۳

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز- چهارشنبه- تأکید کرد که تعیین نامزد برای تصدی پست نخست‌وزیری باید از دو روش صورت گیرد و هر دو روش در اوج هماهنگی با مردم باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «محمد کریم البلداوی»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز- چهارشنبه- اعلام کرد: «نامزدی نخست‌وزیر آینده از طریق دو مکانیزم صورت خواهد گرفت؛ نخست: تعیین بزرگ‌ترین کمیته که با توافق با تشکل‌های سیاسی تشکیل خواهد شد و نام نامزد آینده نخست‌وزیری را از طریق ترسیم نقشه سیاسی تشکل جدید اعلام خواهد کرد. چرا که دو کمیته پیشین که برای تعیین تشکل بزرگ‌تر رقابت و برای طرح نام نامزد توافق کردند، تشکل بزرگ‌تر را تعیین نکردند». 

بلداوی در ادامه افزود: «روش دیگر نیز مبتنی بر توافق است به این صورت که تشکل‌ها برای یک نامزد توافق کنند اما به روش دیگری که لازم است توافق کنندگان برای نامزد مورد نظر از وی حمایت کنند و این ائتلاف باید از دولت و شخص نخست‌وزیر برای کسب قدرت و حمایت از دولتش در داخل پارلمان حمایت کند». 

وی توضیح داد که این دو روش باید در اوج هماهنگی با مردم و خواسته‌های آنها باشد و مردم فصل الخطاب درباره شخصیت مطرح شده برای سمت نخست‌وزیری هستند و نباید بدون موافقت مردم نامزد انتخاب شود، چرا که وی بدون موافقت مردم نمی‌تواند به راهکاری یا تشکیل دولت جدید دست یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز