خبرگزاری کار ایران

نوری المالکی:

نامزدی برای انتخاب نخست‌وزیر نداریم/ از گزینه مورد تایید مرجعیت، حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۲۳

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز- سه شنبه- با اشاره به عدم وجود نامزدی از این حزب برای نخست‌وزیری تأکید کرد که از هر نامزدی در چارچوب ویژگی‌های تعیین شده توسط مرجعیت حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل ار بغداد الیوم، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در توئیتی اعلام کرد که این ائتلاف هیچ نامزدی برای نخست‌وزیری ندارد و از هر نامزدی که دارای ویژگی‌های تعیین شده از سوی مرجعیت باشد، حمایت می‌کند. 

وی گفت: «دوباره بر عدم وجود نامزد از سوی ما برای نخست‌وزیری تأکید می‌کنیم. ما از هر نامزدی که ویژگی‌های تعیین‌شده از سوی مرجعیت و نیروهای سیاسی و اجتماعی را داشته باشد، حمایت می‌کنیم».

نوری المالکی تأکید کرد که نامزد نخست‌وزیری از طریق قوانین مشروط تعیین می‌شود.

یک منبع سیاسی آگاه پیش از این، برجسته‌ترین اسامی مطرح شده در نشست‌های رهبران تشکل‌های سیاسی در دو روز گذشته برای نخست‌وزیری را اعلام کرد.

این منبع نوشت که نیروهای سیاسی نشست‌های خود را از شب جمعه چند ساعت پس از اعلام استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق آغاز کرده‌اند تا گزینه جایگزین را در سریع‌ترین زمان ممکن انتخاب کنند. 

وی گفت که نوری المالکی به همه رؤسای تشکل‌های سیاسی پیشنهاد نامزدی «قصی سهیل» وزیر فعلی آموزش پرورش را داده است اما «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «فائق زیدان»، «علی شکری»، «محمد شیاع السودانی» وزیر کار سابق، «صالح الحسناوی» و «ابراهیم بحر العلوم» وزیر نفت سابق را برای نخست‌وزیری پیشنهاد داده‌اند. 

منبع مذکور تأکید کرد که بر سر هیچ یک از اسامی مذکور توافق نشده و همه به طور کامل می‌دانند که مردم با این افراد مخالف هستند.

منبع مذکور تأکید کرد که گفت‌وگوها تا امروز ادامه دارد اما ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی صدر» این نشست‌ها را تحریم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز