خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس تونس با معترضان به فقر و حاشیه‌نشینی در جنوب کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۱۷

درگیری‌های شدیدی روز گذشته- دوشنبه- بین پلیس تونس با معترضان به فقر و حاشیه نشینی در جنوب این کشور رخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، درگیری‌های شدیدی روز گذشته- دوشنبه- بین پلیس تونس با معترضان به فقر و حاشیه نشینی در جنوب این کشور رخ داد که پلیس به استفاده از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان در شهر «جلمه» متوسل شد. 

اعتراض‌ها در منطقه جلمه از شنبه گذشته یک روز پس از اقدام جوانی ۲۵ ساله به خودسوزی در اعتراض به فقر و اوضاع بد آغاز شده است. این اقدام جوان تونسی یادآور تراژدی «محمد بوعزیزی» است که در سال ۲۰۱۰ خود سوزی کرد و این فاجعه زیربنای شکل‌گیری انتفاضه‌های بهار عربی ابتدا از تونس شد. 

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که نیروهای امنیتی روز گذشته از گاز اشک‌آور استفاده کرده و جوانان معترض در خیابان‌های شهر جلمه را که راه‌ها را مسدود و لاستیک خودروها را آتش زده بودند، تعقیب کردند.

این جوان معترض به صورت نامنظم کار می‌کرد و خواهان بهبود وضعیت اجتماعی خود در جلمه، مجاور شهر «سیدی بوزید»، زادگاه بوعزیزی بود. 

این استان از ادامه حاشیه‌نشینی پس از گذشت ۹ سال از انقلاب فرانسه که علیه فقر و بیکاری و فساد به پا شد، رنج می‌برد.

از زمان درگذشت بوعزیزی در دسامبر ۲۰۱۰ بسیاری از جوانان تونس به دلیل ناتوانی در مقابله با مشکلات اقتصادی مزمن در این کشور مسیر وی را در خودسوزی طی کرده‌اند. 

اعتراض‌های گسترده به دنبال تشییع جنازه بوعزیزی موجب شکل گیری انقلابی شد که به حکومت «زین العابدین بن علی» پایان داد.

بن علی به همراه خانواده‌اش به عربستان گریخت تا این که چند ماه پیش درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز