خبرگزاری کار ایران

اظهارات اردوغان درباره دلیل مخالفت ترکیه با طرح‌های ناتو در حوزه بالتیک

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۶۸۹

رئیس جمهوری ترکیه امروز- سه شنبه- تأکید کرد که اگر ناتو گروه‌هایی را که آنکارا با آنها مبارزه می‌کند، در فهرست تروریسم قرار ندهد، با طرح این پیمان در باره کشورهای حوزه بالتیک مخالفت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز- سه‌شنبه- در کنفرانسی پیش از حضور در نشست ناتو گفت: «تمدید ناتو امری ضروری است و گریزی از آن نیست و ترکیه از متحدان خود انتظار دارد که به جای جست و جوی گزینه‌های جایگزین به دنبال گسترش همکاری باشند. آنکارا همچنین انتظار دارد متحدان در زمینه مبارزه با تروریسم با آنکارا ابراز همبستگی کنند». 

اردوغان تأکید کرد: «اگر ناتو گروه‌هایی را که ما با آنها مبارزه می‌کنیم و تهدید برای کشور ما به شمار می‌روند، به عنوان گروه‌های تروریستی قلمداد نکنند، ‌موضع ما در قبال طرح ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک تغییر نخواهد کرد». 

وی همچنین افزود: «انتظار می‌رود روابط با چین و روسیه در دستور کار اجلاس ناتو در لندن قرار گیرد، ما از تعامل سازنده و مبتنی بر تفاهم متقابل با چین حمایت می‌کنیم و روسیه نیز یکی از شرکای اصلی در صحنه بین‌المللی است اما روابط با آن و کشورهای دیگر جایگزینی برای روابط ما با متحدان نیست بلکه به آن اضافه می‌شود».

نشست ناتو در لندن طی روزهای سوم و چهارم دسامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز