خبرگزاری کار ایران

تعیین زمان رأی گیری برای قانون انتخابات و کمیساریای مستقل عراق

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۴۰۹

اعضای پارلمان عراق هفته آینده را به عنوان زمان رأی گیری برای قانون انتخابات پارلمان و کمیساریای عالی مستقل انتخابات مشخص کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الخلیج، اعضای پارلمان عراق هفته آینده را به عنوان زمان رأی‌گیری برای قانون انتخابات مجلس و کمیساریای عالی مستقل انتخابات تعیین کرده‌اند.

«احمد حیدر»، عضو کمیته اقلیم‌ها و استان‌های عراق گفت: «پیش‌نویس دو قانون دو بار قرائت شده و آرای بسیاری توسط اعضای دو کمیته اقلیم‌ها و قانون درباره دو پیش نویس مذکور ارائه شد». 

حیدر در ادامه افزود: «اعضای پارلمان تلاش می‌کنند این دو قانون مهم را در مرحله آینده تصویب کنند اما آنها همزمان تمایلی به شتاب در تصویب ندارند زیرا نمی‌خواهند با عجله کاری را انجام دهند تا اشتباهات بسیاری درباره چگونگی اجرای انتخابات آینده و تعیین افراد پیروز رخ دهد».

وی توضیح داد که دو پیش‌نویس به بررسی بیشتری توسط کارشناسان و افراد متخصصص در این زمینه نیاز دارد. 

حیدر پیش‌بینی کرد که هفته آینده برای این دو قانون رأی‌گیری شود و پیشنهاد قانون انتخابات ارسال شده از سوی دولت به پارلمان به توزیع ۵۰ درصد کرسی‌ها بین فرد پیروز با اکثریت آرا تصریح دارد. این در حالی است که عده‌ای خواهان سیستم اداره‌های متعدد در یک استان هستند اما با امور تدارکات در تقابل است و باعث تأخیر در وضع قانون و به تبع، تأخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «اکثریت اعضا از سیستم رأی حداکثری در استان برای پیروزی در کسب صندلی‌های پارلمان حمایت می‌کنند و این امر با رایزنی تشکل‌های سیاسی تعیین می‌شود تا تصمیم نهائی به نفع مردم و تشکل‌های مستقل و کوچک باشد». 

«حمزه شوشکه» عضو کمیته قانون نیز تأکید کرد که این کمیته به بررسی دو پیش نویس قانون انتخابات پارلمان و کمیساریای انتخابات تا زمان دستیابی به نتایج مثبت ادامه خواهد داد.  

وی گفت که شاید این مباحثه‌ها به مدت دو هفته آینده ادامه یابد تا مقدمات رأی‌گیری فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز