خبرگزاری کار ایران

درخواست یونان برای حمایت ناتو در قبال توافق ترکیه- لیبی

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۸۴

نخست وزیر یونان روز گذشته- یکشنبه- اعلام کرد که آتن در نشست این هفته ناتو در لندن خواستار حمایت این سازمان در قبال توافق نظامی آنکارا با دولت وفاق ملی لیبی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، «کیریاکوس میتسوتاکیس»، نخست‌وزیر یونان روز گذشته- یکشنبه- اعلام کرد که آتن در نشست این هفته ناتو در لندن خواستار حمایت این پیمان در قبال توافق نظامی آنکارا با دولت وفاق ملی لیبی خواهد شد. 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه گذشته در استانبول با «فائز السراج»، رئیس دولت وفاق ملی لیبی توافق نظامی را با محوریت همکاری نظامی و امنیتی به منظور تقویت توافق  و همکاری نظامی موجود و نیز روابط ارتش دو کشور امضا کردند. 

«غسان سلامه» فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی گفت که این توافق نگرانی‌های مصر و قبرس را به دنبال داشته است. 

میتسوتاکیس گفت: «ناتو نمی‌تواند در قبال تخلف یکی از اعضای این پیمان در قبال قانون بین‌المللی و تلاش آن برای آسیب رساندن به عضو دیگر  بی‌توجه باشد». 

یونان هفته گذشته از توافق ترکیه و لیبی ابراز نارضایتی کرد و سفرای لیبی و ترکیه در آتن را به منظور  ارائه اطلاعاتی از محتوای این توافق احضار کرد. 

«نیکوس دندیاس»، وزیر امور خارجه یونان روز گذشته با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره به منظور بررسی این موضوع دیدار کرد. 

توافق ترکیه و لیبی در حالی صورت گرفته است که اتحادیه عرب به دنبال عملیات نظامی چشمه صلح از اعضای خود خواست همکاری با آنکارا را متوقف و نمایندگان دیپلمات خود در این کشور را  کاهش دهند. 

روابط یونان و ترکیه بسیار حساس شده است به ویژه اینکه ترکیه دروازه ورود هزاران پناهنده است که به جزایر یونان رسیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز