خبرگزاری کار ایران

واکنش دمشق به اظهارات مداخله‌جویانه آمریکا درباره نشست کمیته قانون اساسی

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۸۴۰

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه امروز- یکشنبه- تأکید کرد که بیانیه واشنگتن درباره جلسه‌های کمیته قانون اساسی ارزشی ندارد و بر عملکرد کمیته و ماهیت گفت‌وگوهای آن تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از  سانا، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه امروز- یکشنبه- تأکید کرد که بیانیه واشنگتن درباره جلسه‌های کمیته قانون اساسی ارزشی ندارد و بر عملکرد کمیته و ماهیت گفت‌وگوهای آن تأثیر گذار نخواهد بود. 

وی در ادامه افزود که بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر و به صورت قاطع بر تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور کشورها و تحمیل برنامه‌های ویژه خود که آخرین مورد آن دخالت در عملکرد کمیته قانون اساسی است، تأکید می‌کند. 

این منبع ادامه داد: «دولت سوریه تأکید می‌کند که این گفت‌وگوی سوری- سوری است  و هیچ کس حق دخالت در آن یا حمایت از گروهی خاص تحت هر بهانه‌ای را ندارد و نقش سازمان ملل و نماینده ویژه آن، فقط به تسهیل روند مذاکرات کمیته و امور آن محدود می‌شود». 

وی در پایان گفت: «آرا یا بیانیه‌های آمریکا و کشورهای دیگر هیچ ارزشی ندارد و بر عملکرد کمیته و ماهیت گفت‌وگوها و ساختار و محتوای آن اثر گذار نخواهد بود». 

وزارت خارجه امریکا روز گذشته هیأت نماینده دولت سوریه در کمیته قانون اساسی را به تلاش برای توقف عملکرد این کمیته از طریق ارائه پیش‌شرط متهم کرد.

پیش از این نیز «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که طرف‌های کمیته قانون اساسی نتوانستند درباره جدول کاری مذاکرات به توافق دست یابند.

وی ابراز امیدواری کرده بود که این توافق در دور آینده حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز