خبرگزاری کار ایران

خیز نتانیاهو و گانتز برای دریافت مأموریت جدید و تمدید مهلت تشکیل دولت

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۷۷۰

دو حزب «لیکود» و «آبی- سفید» شنبه و یکشنبه به جمع‌آوری امضا از اعضای کنست برای دریافت توصیه به منظور تشکیل دولت در آستانه اتمام مهلت تعیین‌شده و انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دو حزب لیکود و آبی- سفید روزهای شنبه و یکشنبه در حال جمع‌‌آوری امضا از اعضای کنست برای دریافت توصیه تشکیل دولت هستند. این در حالی است که مهلت تعیین‌شده برای تشکیل دولت رو به اتمام است و پارلمان در آستانه انحلال و برگزاری انتخابات سوم قرار دارد. 

روزنامه یدیعوت آحارنوت امروز- یکشنبه- نوشت که دو حزب رقیب پس از آن برای دریافت مأموریت جدید و ارائه درخواست تمدید مهلت  انحلال کنست تا دو هفته دیگر به تکاپو افتاده‌اند. «آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل، خانه ما»، تصریح کرد به منظور پیشگیری از ورود اسرائیل به دور سوم انتخابات از توصیه برای دریافت تکلیف تشکیل دولت حمایت می‌کند.

 با توجه به این تلاش‌ها انتظار می‌رود که «یولی ادلشتاین»، رئیس کنست، ظهر امروز با اعضای دو حزب لیکود و آبی- سفید که مکلف به مذاکره برای تشکیل دولت هستند، دیدار کند تا به بحران سیاسی که نزدیک به یک سال است ایجاد شده، پایان دهند. 

نتانیاهو دو بار در تشکیل دولت شکست خورد و گانتز نیز که پس از وی مأمور تشکیل دولت شد، نتوانست در این مأموریت موفق شود.

لیبرمن از تشکیل دولت منهای یکی از دو حزب مذکور حمایت نمی‌کند.

هم‌زمان، لایحه اتهام فساد نیز می‌تواند مانعی برای دستیابی نتانیاهو به مأموریت مجدد تشکیل دولت باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز