خبرگزاری کار ایران

روایت گروگان استرالیایی آزاد شده از بند طالبان، از درد و رنج اسارت

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۵۹۸

استاد استرالیائی که گروه طالبان وی را به مدت سه سال به عنوان گروگان در افغانستان بازداشت و سپس آزاد کرد، برای نخستین بار پس از آزادی، از درد و رنج خود در این سال‌ها سخن گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «تیموتی ویکس» استاد استرالیائی ۵۰ ساله که سه سال گروگان گروه طالبان در  افغانستان بود و ماه گذشته میلادی به همراه «کوین کینگ» ۶۳ ساله همکار آمریکایی خود در چارچوب معامله تبادل زندانیان آزاد شد، عصر پنج شنبه گذشته به سیدنی رسید. 

ویکس امروز- یکشنبه- در جمع خبرنگاران گفت: « من همیشه امید داشتم و مطمئن بودم که در نهایت این مکان را ترک خواهم کرد». 

وی در ادامه افزود: «از همان لحظه‌ای که بالگردم (بلک هاوک) را دیدم و به دست نیروهای ویژه افتادم، فهمیدم که رنج طولانی و سختم به پایان رسیده است».  

گروه طالبان کینگ و ویکس را که در دانشگاه آمریکایی کابل زبان انگلیسی تدریس می‌کردند، در آگوست ۲۰۱۶ از مقابل درب این دانشگاه ربودند. 

یکی از اساتید شهر «واگاواگا» در جنوب غرب سیدنی گفت که دوره اسارت، ویکس را کاملا تغییر داده است. 

ویکس گفت: «مدت زمانی را که به عنوان گروگان در کنار طالبان سپری کردم، تأثیر عمیقی داشته است که نمی‌توانم آن را تصور کنم». 

وی گفت که هنگامی که به سمت تونل می‌رفتم، صدای تیراندازی می‌شنیدم که به نظر من تلاش نیروهای دریایی ویژه آمریکا برای نجات ما بوده است. 

ویکس گفت: «نگهبانان به ما می‌گفتند که این صدای تیراندازی داعش است... اما من در حال حاضر معتقد هستم که نیروهای دریایی ویژه آمریکا بودند که برای آزادی ما تلاش می‌کردند، من فکر می‌کنم و این امید را دارم که آنها شش بار برای گرفتن ما به آنجا آمدند». 

ویکس و کینگ در مقابل آزادی سه زندانی طالبان از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز