خبرگزاری کار ایران

تشکیل جلسه شورای امنیت ملی عراق به ریاست عبدالمهدی

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۸۳

شورای امنیت ملی عراق امروز- شنبه- به ریاست نخست‌وزیر این کشور تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای امنیت ملی امروز -شنبه- به ریاست «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق این کشور تشکیل جلسه می‌دهد. 

کابینه عراق همچنین امروز جلسه فوق العاده‌ای به منظور بررسی موضوع استعفای عبدالمهدی و ارائه آن به پارلمان و نیز وظایف بعدی دولت برای تسهیل امور روزانه بر اساس قانون اساسی تشکیل داد. 

دفتر نخست‌وزیرعراق اعلام کرد: «نخست‌وزیر بر اصل چرخش مسالمت‌آمیز قدرت در نظام دموکراسی تأکید کرد و تحقق منافع مردم  را هدف اصلی خود برشمرد». 

وی توضیح داد که دولت تمام تلاش خود را برای پاسخ به خواسته‌های تظاهرکنندگان و ارائه بسته اصلاحات و طرح‌های مهم قانونی مانند قانون انتخابات و کمیساریا و شورای مرکزی خدمت و فعالیت در سایه یک برنامه کامل دولتی به کار گرفت. 

عبدالمهدی از پارلمان خواست که راهکارهای مناسبی در جلسه آینده ارائه دهد. 

وی همچنین از اعضای دولت خواست که به فعالیت خود تا زمان تشکیل دولت جدید ادامه دهند. 

در ادامه این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر شرایط سخت و پیچیده کشور هنگام تشکیل دولت و چالش‌های آن زمان و نیز دستاوردهای محقق شده را در دو سطح داخلی و خارجی بررسی کرد. 

در این بیانیه اعلام شد که کابینه در پایان جلسه فوق العاده به استعفای مدیر دفتر نخست وزیر و دبیر هیأت کابینه رأی داد. 

عبدالمهدی روز گذشته- جمعه اعلام کرد که به زودی استعفا می‌دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز