خبرگزاری کار ایران

دعوت رئیس دولت مستعفی یمن به اجرای توافق‌‌ها/ استقبال انصارالله از هر نوع مذاکره جدی و سازنده

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۱۰۹

رئیس دولت مستعفی یمن از جنبش انصار الله و دیگر نیروهای مسلح در این کشور دعوت کرد که توافق‌های صورت را گرفته را به طور جدی اجرا کنند و در مقابل، جنبش انصار الله نیز از هر نوع مذاکره جدی برای برقراری صلح و ثبات استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سبأ، «عبدربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی یمن روز گذشته -جمعه- طی سخنرانی به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد استقلال ملی این کشور در تاریخ ۳۰ نوامبر گفت: «صلح گزینه استراتژیک ما بوده و جنگ فقط به ما تحمیل شد، ما در هر فرصت و مناسبتی دست صلح دراز می‌کنیم اما صلح عادلانه و پایدار بر اساس اصول سه‌گانه». 

منصور هادی در ادامه افزود: «ما برای صلحی تلاش می‌کنیم که دستاورد آن یک کشور واحد با قدرت و ارتش واحد باشد و همه نهادها و سازمان‌های ملی برای همه مردم یمن تلاش و فعالیت کنند، صلحی که از طریق آن اسباب و عوامل جنگ یاپان یافته و همه برای دولتی مرکزی که ضامن مصالح همگانی باشد، تلاش کنند». 

وی گفت: «بر این اساس من از همین جا از جنبش انصار الله و تمام نیروهای مسلح می‌خواهم که با مسئولیت و جدیت با توافق‌های صورت گرفته برخورد کنند و عقل و منطق را تحکیم بخشند و مصلحت مردمی را در اولویت قرار دهند. ما با احساس مسئولیت با نماینده سازمان ملل همکاری می‌کنیم و در کنار دوستان و برادران بین‌المللی برای کاهش رنج مردم با تمام ابزارهای ممکن تلاش می‌کنیم».

از سوی دیگر، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله در صنعاء نیز اعلام کرد که این جنبش از هر نوع مذاکرات جدی برای اعلام آتش‌بس و پایان محاصره یمن و نیز پایان حضور نظامی کشورهای دیگر در آب و خاک این کشور استقبال می‌کند. 

وی نیز به مناسبت عید استقلال ملی گفت: «انصار الله به صلح فراگیر و عادلانه به عنوان هدف اصلی مبارزه و پایداری اشتیاق کامل دارد و در همین راستا بر حمایت مستمر خود از تلاش‌های نماینده سازمان ملل و تمام تلاش‌های خیرخواهانه برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در یمن و کل منطقه تأکید می‌کند». 

مشاط گفت: «از منافع قانونی و برقراری روابط بر اساس اصول حسن همسایگی و احترام متقابل و همکاری مشترک استقبال می‌کنیم». 

وی با تقدیر از تصمیم ائتلاف بین‌المللی برای آزادی یک گروه از اسرای انصار الله خواستار تبادل بیشتر این نوع اقدام‌های مثبت شد». 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در عین حال نسبت به ادامه عملیات ائتلاف متجاوز عربی علیه انصارالله هشدار داد و گفت:‌ «ادامه جنگ و محاصره یمن خطرهای بزرگی برای کل منطقه به بار می‌آورد که مقابله با پیامدهای آنها در آینده بسیار سخت می‌شود». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز